جشنواره‌های «فیلم رضوی» و «فیلم کوتاه یزد» در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) با اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، دو جشنواره فیلم رضوی و فیلم کوتاه یزد در استان برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم کوتاه یزد جشنواره‌ای است که به زودی فراخوان آن از سوی اداره ارشاد منتشر و اطلاع‌رسانی می‌شود اما فراخوان جشنواره ملی فیلم رضوی چاپ و منتشر شده است.

جشنواره ملی فیلم رضوی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، شناسایی تولیدکنندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره و بهره‌گیری از هنر سینما در ترویج این فرهنگ در دو بخش اصلی داستانی کوتاه و مستند کوتاه برگزار می‌شود.

موضوعات جشنواره یازدهم فیلم رضوی با عناوین «فرهنگ رضوی» شامل احادیث، حکمت‌ها، داستان‌ها، پیام‌های آموزشی و تربیتی در کلام و سیره رضوی، یاران و خادمان امام، جایگاه ویژه علمی و اخلاقی و مناظرات حضرت و … و موضوع «سبک زندگی رضوی» شامل همه آثاری که ضمن ایجاد فضای معنوی جلوه‌ای از مفاهیم دینی، اسلامی، کرامات انسانی و فضایل اخلاقی را ارائه کند، در نظر گرفته شده است.

مسابقه جشنواره در دو گروه داستانی کوتاه و مستند کوتاه است که بخش‌های جنبی جشنواره نیز شامل برگزاری بخش‌های فرهنگی و هنری و برگزاری کارگاه تخصصی و نشست‌های پژوهشی است.

حداکثر زمان فیلم‏های کوتاه بخش داستانی و مستند ۴۰ دقیقه است و باید تولید سال ۹۳ به بعد بوده یا در دوره‌های گذشته جشنواره شرکت نکرده باشند و آخرین مهلت ارسال آثار نیز ۳۰ خرداد ماه سال ۱۳۹۵ است.

یازدهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد از ۱۶ تا ۱۸ مرداد ماه سال ۱۳۹۵ توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار می‌شود.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..