فرمانداران دولت احمدی نژاد علیه حسن روحانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) اولین مرحله از روند انتخابات به این دلیل با گلایه اصلاح‌طلبان همراه شد که اعضای هیات‌های اجرایی عممدتا از یک جریان سیاسی انتخاب شدند.

 
به گزارش ایلنا٬ معرفی اعضای هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان، لبخند کمرنگ نشسته بر روی لبان اصلاح‌طلبان را خشکاند؛ کمترین تغییر نسبت به دولت قبل و خالی از چهره‌های جدید و هوای تازه!
 
گویی میان هجده میلیونی که در انتخابات ریاست جمهوری رای به رئیس جمهور داده بودند، در نگاه استاندار اصفهان و مازندران و یزد و لرستان و چند استان دیگر، فردی لایق برای قرار گرفتن در هیئت‌های اجرایی نبوده است و مدیران اجرایی در این استان‌ها ترجیح داده‌اند امانت رای مردم را به دست کسانی بسپارد که قرابتی با دولت فعلی ندارند و احتمالا از فردای انتخابات مجلس، در ستادهای رقیبان روحانی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
 
امنیت انتخابات
 
شش سال از انتخابات سال ۸۸ می‌گذرد. انتخاباتی که با اعتراض دو نامزد اصلاح‌طلب، مسائلی برای کشور به وجود آورده بود و بسیاری افراد و تحلیلگران سیاسی همسو بودن هیئت‌های اجرایی با نامزد پیروز در انتخابات و حمایت برخی اعضای هیئت‌های نظارت از وی، را در این بی‌اعتمادی موثر می‌دانستند. اما بحث انتخابات مجلس همواره پیچیده‌تر و چالشی‌تر بوده است.
 
وقتی اعتراض‌ها در انتخابات اول به دست آیت‌الله پسندیده رسید٬ نامه‌ای به بنی‌صدر نوشت و نسبت به تقلب در انتخابات شهر خمین هشدار داد. در انتخابات مجلس سوم، محمدرضا باهنر که آن روز‌ها نماینده مجلس بود درخواست ابطال انتخابات تهران را مطرح کرد.
 
در انتخابات مجلس ششم نیز اعتراض‌ها موجب شد تعدادی از آرای شهر تهران باطل شود که در نهایت به شکایت متقابل دبیر شورای نگهبان و معاون سیاسی امنیتی وقت وزارت کشور از یکدیگر انجامید. در انتخابات مجلس هشتم نیز برخی اصلاح‌طلبان نسبت به نحوه شمارش آرا اعتراض کردند که نام یکی از اعضای ارشد مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در میان معترضان دیده می‌شد. به این ترتیب باید گفت به جز تهران در شهرهای دیگر نیز همواره شاهد اعتراض‌های موردی به انتخابات مجلس و‌ گاه ابطال انتخابات بوده‌ایم.
 
اولین آزمون حسن روحانی
 
حالا حسن روحانی در موقعیت منحصر به فردی قرار گرفته است. اعلام نامزدی افرادی نظیر سیدحسن خمینی، تنور انتخابات اسفند امسال را از هر انتخابات دیگری گرم‌تر کرده است و شاید رکورد حضور مردم در انتخابات مجلس و خبرگان شکسته شود. با این حال در دولت روحانی هر وزیری که به مجلس‌ نزدیک‌تر است از روحانی دور‌تر است؛ چنانچه اکثریت دانشگاه‌ها نسبت به تفاوت بین فرهادی و فرجی‌دانا معترض‌اند و به عملکرد نیروی تازه‌تر اعتراض می‌کنند٬ اما هرچند وزیر کشور بر اساس قرابت با مسافران بهارستان انتخاب شد٬ اما هنوز اغلب جریان‌های سیاسی و البته اصلاح‌طلبان او را گزینه‌ای واقعی می‌دانند که به لحاظ حساسیت باید حمایت شود؛ چه اینکه اصلاح‌طلبان نه از رحمانی فضلی٬ که از کل کابینه دولت انتظاری صددرصدی ندارند.
 
حال در گام اول هیات اجرایی انتظار اصلاح طلبان را برآورده نکرد؛ و شاید به همین خاطر است که این بار بیشتر از هر انتخابات دیگری در تاریخ انقلاب، ترکیب هیئت اجرایی مورد توجه و نقد اصلاح‌طلبان قرار گرفته است.

بخش نظردهی بسته شده است..