زنان بیشتر بازی می کنند یا مردها؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سازمان تحقیقاتی The Pew Research Center به‌تازگی اعلام کرد که زن‌ها و مردها تقریبا به یک اندازه به انجام بازی‌های کامپیوتری می‌پردازند.

با توجه به تحقیقات سازمان The Pew Research Center نزدیک به ۵۰ درصد مردها و نزدیک به ۴۸ درصد زن‌ها به انجام بازی‌های کامپیوتری روی کنسول‌های بازی، کامپیوتر یا دستگاه‌های قابل حمل می‌پردازند. در این بین مردها بیشتر از زن‌ها خودشان را یک «بازی‌کننده» می‌دانند. نتیجه‌ی این تحقیقات زمانی جالب می‌شود که بدانید در باور عمومی، مردها بیشتر از زن‌ها به بازی‌های کامپیوتری علاقه‌دارند.

در این تحقیقات گفته شده که نزدیک به ۴۹ ‌درصد افراد بالغ در کشور آمریکا به بازی‌های کامپیوتری علاقه‌دارند و در روز ساعتی به بازی کردن مشغول می‌شوند. بیش از ۶۰ درصد بازی‌کننده‌های آمریکایی که از مردان و زنان مختلف تشکیل شده‌اند، بر این باور هستند که بازی کردن یک فعالیت مردانه به شمار می‌رود. بیش از ۵۰ درصد مردانی که در این تحقیقات حضور داشتند خودشان را یک «بازی‌کننده‌ی حرفه‌ای» می‌دانند و این آمار در زن‌ها تنها ۶ درصد است. در این تحقیقات گفته شده که بیشتر مردان به بازی‌هایی مانند مجموعه‌ی Call of Duty)، Madden) و «افسانه‌ی زلدا»(The Legend of Zelda) علاقه‌دارند.

این تحقیقات که روی ۲۰۰۰ نفر از مردم آمریکا انجام شده به این موضوع اشاره می‌کنند که بیش از ۷۷ درصد مردان بین سن‌های ۱۹ تا ۲۹ سال خودشان را یک «بازی‌کننده‌ی حرفه‌ای» می‌دانند. در این آمار مشخص شده که ۳۸ درصد زن‌ها و ۲۹ درصد مردهایی که بازی می‌کنند بالای ۵۰ سال دارند.

در این تحقیقات به موارد زیر هم اشاره شده است:

۲۶ درصد مردم آمریکا اعتقاد دارند که بازی کردن، تلف کردن وقت به شمار می‌رود. ۲۴ درصد مردم هم با این نظر مخالف هستند.

۱۷ درصد مردم فکر می‌کنند که بازی کردن باعث می‌شود که قدرت تصمیم‌گیری و برطرف کردن مشکلات در افراد تقویت شود. البته ۱۶ درصد مردم هم فکر می‌کنند که این موضوع درباره‌ی تمام بازی‌ها درست نیست.

۱۵ درصد بازی‌کننده‌ها فکر می‌کنند که بازی‌های کامپیوتری باعث تقویت شدن کارهای گروهی می‌شود.

۳۵ درصد از افرادی که بازی می‌کنند، اعتقاد دارند که کار آن‌ها وقت تلف کردن نیست.
دیجی کالا

 

بخش نظردهی بسته شده است..