استاندار یزد: مدرسه خوب اندیشه ساز است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) استاندار یزد با بیان اینکه مدرسه خوب باید اندیشه ساز و کار آمد باشد، گفت: مدرسه بهترین مکان برای پرورش اندیشه ها و بروز استعدادهای خلاق و تبدیل ایده ها به عمل اس

سیدمحمد میرمحمدی درهمایش روسای شوراهای دانش آموزی مدارس استان افزود: باید زمینه رشد و پیشرفت دانش آموزان بیش از بیش فراهم کنیم تا ثمرات ارزشمند آنان را در آینده شاهد باشیم.

وی پرسش مهر سال تحصیلی امسال استان را 'ویژگیهای یک دانش آموز شایسته چیست ؟' بیان کرد و گفت: خود دانش آموزان بهترین الگو برای ساختن و سازندگی هستند.
استاندار یزد به شوراهای دانش آموزی در مدارس اشاره و اظهار کرد: حضور دانش آموزان در شوراها بهترین فرصت برای بالابردن آستانه تحمل در برابر نظر مخالف ،تمرین گفت و گو و رسیدن به نتیجه مطلوب است.
وی ادامه داد: شوراهای دانش آموزی همچنین موجب همفکری و استفاده از نظرات یکدیگر در برنامه های مدارس می شود و یک نوع آموزش مهارت زندگی است.
میرمحمدی اضافه کرد: در زمینه پرورشی دانش آموزان فعالیتهای خوبی دنبال شده که امیدواریم تلاشهای بیشتری صورت گیرد.
استاندار یزد بر احترام متقابل بین دانش آموز و معلم تاکید کرد و گفت: معلم از جایگاه و مقام والایی برخوردار است.
وی بردباری، سعه صدر و متانت را از ویژگیهای فرهنگیان استان یزد نام برد و افزود: فرهنگیان این خطه از شایستگی خوبی برخوردار هستند.
میرمحمدی افزود: اختصاص اعتبارات برای آموزش وپروش تاجایی که امکان داشته توجه شده، اما البته هنوز در این زمینه کسری هایی وجود دارد که امیدواریم که بزودی مرتفع شود.
این مسئول اضافه کرد: در راستای رشد و پویایی و حمایت از دانش آموزان نخبه و ممتاز پیشنهاداتی به معاون علم و فناوری ریاست جمهوری ارائه شده که امیدواریم این پیشنهادات محقق شود.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: برای بهره مندی از نظرات دانش آموزان در هر جلسه شورای آموزش و پرورش از یک یا دو نماینده آنها دعوت شود.
میرمحمدی به دانش آموزان توصیه کرد: با توکل به خدا، اعتماد به نفس، تلاش و کار در مسیر تعلیم و تربیت گام بردارند تا آینده ای روشن برای خود رقم بزنند.
در این مراسم از ۱۰ دانش آموز و فرهنگیان برگزیده مرحله استانی مسابقه پرسش مهر در سال تحصیلی ۹۴_۹۳ قدردانی شد.
پرسش مهر استاندار یزد در سال گذشته 'مدرسه مطلوب چگونه مدرسه ای است ؟ 'اعلام شده بود.
همچنین در این مراسم نمایندگان شورای دانش آموزان شهرستانهای استان مسائل و مشکلات منطقه خود را مطرح کردند.
تعداد اعضای شوراهای دانش آموزی مدارس استان یزد هشت هزار و ۷۵۶ نفر اعلام شده و
هم اکنون ۱۹۸ هزار دانش آموز استان یزد در یکهزار و ۶۰۰ باب مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..