دبیر ستاد انتخابات:

یزد در روز اول، نامزد انتخابات خبرگان نداشت

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت که در روز نخست نام نویسی از نامزدهای پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه استان یزد، ثبت نامی صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مصطفی سالاری با بیان این مطلب  که کار نام نویسی از نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری صبح امروز در فرمانداری یزد آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه دارد.

وی با اشاره به دستورالعمل انتخابات خبرگان گفت که ثبت نام از کاندیداهای خبرگان رهبری در ساعت اداری انجام خواهد شد.

این مقام مسئول درباره زمان ثبت نام از کاندیداهای مجلس دهم هم گفت که این کار از روز شنبه آینده در ۴ حوزه انتخابیه استان یزد انجام می گیرد و مسئولان برگزاری تا ساعت ۱۷ پذیرای کاندیداها خواهند بود.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به مدارک مورد نیاز در زمان ثبت نام داوطلبان تاکید کرد: ارائه اصل شناسنامه، ۳ نسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و ۱۲ قطعه عکس جدید ۴×6 اصل مدرک حوزوی اجتهاد و سه نسخه تصویر آن از مدارک مورد نیاز ثبت نام داوطلبین است.

وی بینش سیاسی، اجتماعی و آشنایی با مسائل روز و اجتهاد در حدی که قدرت استنباط بعضی مسائل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد را از شرایط داوطلبان دانست و تصریح کرد: معتقد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران اشتهار به دیانت، وثوق و شایستگی اخلاقی و نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی از جمله شرایط داوطلبین مجلس خبرگان رهبری است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان یزد خاطرنشان کرد: مرجع تشخیص دارا بودن شرایط فوق، فقهای شورای نگهبان قانون اساسی هستند اما کسانی که رهبر معظم انقلاب صریحاً و یا ضمناً اجتهاد آنان را تأیید کرده باشند از نظر علمی نیاز به تشخیص فقهای شورای نگهبان ندارند.رئیس ستاد انتخابات استان نیز هفته گذشته در نشستی خبری از احتمال ثبت نام ۸ نفر بعنوان نامزد خبرگان رهبری خبر داده بود. محمد علی طالبی در رابطه با مجلس دهم هم، این تعداد را ۸۰ نفر تخمین زده بود.

خبرانلاین

بخش نظردهی بسته شده است..