اصلاح معابر بافت تاریخی یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر ناحیه تاریخی شهرداری یزد از انجام طرح‌های عمرانی مختلف برای عمران بافت تاریخی یزد خبر داد و افزود: بدنه سازی خیابان امام خمینی(ره) از جمله این اقدامات است.

«سیدمحمود کشفی‌پور» اعلام کرد: عملیات بدنه‌سازی خیابان امام خمینی(ره)، ورودی آستان مقدس امامزاده شاهزاده فاضل(ع) با طرح مصوب اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام می‌شود. وی ادامه داد: قسمتی از بدنه خیابان امام خمینی(ره) با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال در حال مرمت و بدنه‌سازی است. کشفی‌پور از بدنه‌سازی خیابان امام خمینی‌(ره) در مجاورت حسینیه شاهزاده فاضل با اعتباری بالغ بر۲ میلیارد ریال خبر داد و افزود: داخل حسینیه شاهزاده فاضل نیز با مشارکت کسبه محل و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مرمت و بازسازی شده است. وی افزود: شهرداری ناحیه تاریخی برای ادامه کار زیباسازی و یکنواختی نمای داخل و بیرون حسینیه اعتباری برای مرمت و بهسازی پیش‌بینی کرده که تا ۲ ماه آینده به پایان می‌رسد.
مدیر ناحیه تاریخی شهرداری یزد همچنین از انجام عملیات کف‌سازی گذر وقت‌الساعت خبر داد و افزود: شهرداری ناحیه تاریخی برای انجام این عملیات بیش از ۲‌میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده است. وی مدت زمان اتمام این عملیات را ۳‌ماه اعلام کرد و افزود: اقدامات عمرانی که در این محله قدیمی انجام می‌شود، شامل برچیدن کف‌فرش قدیمی و کفسازی ترکیبی شامل بلوک بتنی و آجر سنتی، واش بتن و هره‌چینی است. کشفی‌پور همچنین از انجام عملیات کف‌سازی از حدفاصل خیابان مسجد جامع به سمت گذر سیدرکن‌الدین و خانه امام حسینی در آینده نزدیک خبر داد. وی ادامه داد: ساماندهی کف‌سازی گذرهایی از جمله گذر امام حسینی، منارگلی، زندان اسکندر و قسمتی از معابر محله فهادان و محدوده مسجد جامع نیز در دستور کار شهرداری ناحیه تاریخی قرار دارد.مدیر ناحیه تاریخی شهرداری یزد از اتمام عملیات کف‌سازی گذر کوشک نو خبر داد و افزود: این عملیات با ۱/۵‌میلیارد ریال اعتبار در ۲‌ماه انجام شده است. وی افزود: این عملیات شامل کف‌سازی ۱۸۰۰‌مترمربع از معابر این گذر با مصالح متناسب با بافت تاریخی شامل بلوک بتنی، آجر سنتی و واش بتن بوده است. کشفی‌پور با اشاره به انجام این عملیات حدفاصل خیابان سیدگلسرخ تا زورخانه پهلوان یزدی در کنار مسجد چهل‌محراب، گفت: گذر کوشک نو، مسیر توریستی و در ادامه محور فرهنگی بافت تاریخی اصلاح شده است.مدیر ناحیه تاریخی شهرداری یزد همچنین به انجام عملیات پیاده روسازی خیابان فهادان اشاره کرد و افزود: شهرداری ناحیه تاریخی ۲‌میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح تخصیص داده است. وی ادامه داد: در این طرح در کنار کف‌سازی گذر، به ساماندهی باغچه کنار خیابان فهادان و فضای سبز حاشیه‌ای آن نیز اقدام شده است.

همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..