گزارشی تلخ از زیر پوست شهر؛

اعتیاد، مشکل مالی و خیانت، عوامل تشکیل پرونده در دادگاه خانواده یزدی ها

استفاده از ماهواره و فضاهای مجازی، عدم صبر و تحمل زوجین و درک همدیگر و دخالت والدین عواملی است که منجر به بروز اختلافات خانوادگی و در نهایت تشکیل پرونده در دادگستری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز ،رئیس دادگستری شهرستان اردکان گفت: استفاده از ماهواره و استفاده ناسالم از فضای مجازی عامل تزلزل بنیان خانواده و تهدید جدی برای تحکیم زندگی زوجین است.

محمد حسین کریم‌زاده در این خصوص اظهار داشت: باید با آموزش و هشدار به جوانان، آنان را در خصوص تهدیدات آگاه کرد.

وی، عمده‌ترین دلیل تشکیل پرونده‌های خانواده در دادگستری اردکان را اعتیاد زوج و به دنبال آن فشار مالی خانواده، خیانت زوجین به یکدیگر و داشتن روابط نامشروع و ناسالم خارج از خانواده ذکر کرد و افزود: استفاده از ماهواره و فضاهای مجازی، عدم صبر و تحمل زوجین و درک همدیگر و دخالت والدین عواملی است که منجر به بروز اختلافات خانوادگی و در نهایت تشکیل پرونده در دادگستری می‌شود.

این مقام قضایی بر ضرورت آموزش نسل جوان در خصوص مضرات انواع مواد مخدر و آشنایی آنان با مواد اعتیادآور تأکید کرد و گفت: ترویج و اشاعه فرهنگی اسلامی در جهت تحکیم نهاد خانواده و سلامت روحی، جسمی و روانی از اهمیت زیادی برخورداراست.

رئیس دادگستری شهرستان اردکان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش ورود پرونده‌ها به دادگستری نیز خاطر نشان کرد: در زمینه دعاوی خانوادگی، پرونده‌ها از ابتدا برای صلح و سازش به بهزیستی و اورژانس اجتماعی فرستاده می‌شود تا اقدامات لازم جهت صلح و سازش انجام گیرد.

کریم‌زاده در ادامه با اشاره به بیشترین موضوع پرونده‌های وارده حوزه قضائی شهرستان اردکان در امور کیفری گفت: ایراد صدمه بدنی تصادف، سرقت، توهین، ضرب و جرح عمدی و نگهداری و استعمال مواد مخدر موضوع بسیاری از پرونده‌های کیفری است.
وی افزود: در امور مدنی و حقوقی نیز مطالبات خسارت دادرسی، مطالبه وجه چک، مطالبه مهریه، نفقه و خلع ید بیشترین تعداد پرونده‌های این حوزه قضایی را به خود اختصاص داده است.

کریم‌زاده، راجع به پرونده‌های مسن در حوزه قضایی اردکان نیز گفت: پرونده‌های مسن حوزه قضائی نیز بیشتر پرونده‌هایی است که حکم اعسار آن صادر شده و تا اجرای دادنامه شاید بیشتر از ۱۵ سال طول بکشد.
وی تصریح کرد: ارسال پرونده‌ها به شوراهای حل اختلاف جهت صلح و سازش و همچنین راهنمایی مراجعین به واحد ارشاد و معاضدت قضائی برای جلوگیری از طرح دعاوی واهی از دیگر اقدامات در راستای کاهش ورودی‌ها می‌باشد.

رئیس دادگستری اردکان با اشاره به نزدیکی زمان اجرایی شدن آیین دادرسی جدید گفت: در راستای اجرایی شدن قانون آئین دادرسی جدید نیز کلاس‌های آموزشی جهت پرسنل نیروی انتظامی و واحدهای اجرائیات و دادگاه‌ها برگزار شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..