استفاده مطلوب از ظرفیت های یزددر دوران پساتحریم

no-thumbs

استاندار یزد گفت: دوران پساتحریم فرصت مغتنمی است که نباید نسبت به آن بی توجهی شود و ضروری است از تمام ظرفیت های استان در این دوران برای جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی و رونق اقتصادی استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ،سید محمد میرمحمدی در کارگروه اقتصادی استان افزود: باید باهم اندیشی راهکارهایی را پیدا کنیم که بتوانیم زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی را فراهم کنیم و با تحقق این مهم چرخ اقتصاد استان باارزش افزوده بالا مؤثرتر به گردش درآید.

وی ادامه داد: استان یزد در حوزه های صنایع و معادن، میراث فرهنگی و گردشگری، فناوری و پژوهشی و انرژی خورشیدی از پتانسیل های بالایی برای سرمایه گذاری برخوردار است و باید با اعتمادسازی زمینه این سرمایه گذاری را فراهم کنیم.
استاندار یزد افزود: نباید از ظرفیت ها و وضعیت موجود غافل شویم و با بسترسازی های لازم و مشخص نمودن پهنه های سرمایه گذاری در استان تسهیلات لازم را برای سرمایه گذاران فراهم کنیم.
میرمحمدی گفت: تولید محور اقتصاد مقاومتی است و این اقتصاد به مفهوم توجه به اقتصاد دانش بنیان است که باید در برنامه ریزی ها موردتوجه قرار گیرد.
وی افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی موجود با مشکلاتی روبرو هستند که باید واحدهای فعال، نیمه فعال تعطیل شناسایی شوند و در جهت رفع مشکلات آن ها گام های اساسی برداشته شود.
استاندار یزد خاطر نشان کرد: همانگونه که در کارگروه رفع موانع تولید استان مسائل این واحدهای تولیدی بررسی و حل می شود.
میرمحمدی ادامه داد: واحدهای تولیدی و صنعتی که در مرحله تکمیل و ساخت هستند و به اصطلاح نیمه تمام می باشند نیز باید شناسایی شوند و آن تعدادی که از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد و بالاتر برخوردارند احصا، تا برای تکمیل آنها اقدامات لازم انجام شود.
وی تصریح کرد: علت تعطیلی یا نیمه فعال بودن برخی از واحدهای تولیدی نیز به مدیریت خود آن واحدها بازمی گردد که لازم است در راستای تقویت مدیریت، افزایش بهره وری و تنوع محصولات مدیران صنعتی استان از آموزش های موردنیاز بهره مند شوند.
میرمحمدی افزود: گاهی لازم است آن واحد تولیدی و صنعتی که با مشکل روبرو شده در تولیدات خود تغییر روش دهد و از دانش روز و تکنولوژی مدرن برخوردار شود.
استاندار یزد در پایان گفت: با استفاده از ظرفیت ها و مشوق های قانونی زمینه و بستر لازم برای سرمایه گذاری مطلوب در استان فراهم شود و در دوران پساتحریم وضعیت اقتصادی کشور و استان نسبت به وضع موجود بهبود یابد.
همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: لازم است دست اندازهای موجود در مسیر سرمایه گذاری در استان رفع شود.
سید محمدرضا سید حسینی ادامه داد: واحدهای تولیدی استان در دوران رکود شرایط سختی داشته اند که باید موردحمایت قرار گیرند.
وی گفت: اگر واحدهای صنعتی استان که دارای مشکل هستند حمایت شوند درنتیجه صنعتگر داخلی از وضع موجود رضایت خواهد داشت و این رضایت موجب فراهم شدن اعتماد در سرمایه گذاران خارجی و داخلی می شود.
در ادامه این جلسه هر یک از صاحب نظران و کارشناسان اقتصادی راهکارهای موجود برای فرصت های سرمایه گذاری در استان در دوران پساتحریم را موردبحث و بررسی قرار دادند.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..