وجود ۷۴۰ کانون در مساجد استان یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز مسئول دبیرخانه کانون‎‎های مساجد استان یزد تصریح کرد: بیش از ۷۴۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در بیش از دو هزار مسجد استان یزد، ظرفیت خوبی برای فعالیت است که باید آنها را مورد توجه قرار داد.

 "محسن رستگاری" در جلسه هیات نظارت کانون‎‎های مساجد شهرستان یزد که با حضور رییس اداره ارشاد شهرستان یزد برگزار شد، افزود: با توجه به گسترش فعالیت‎‎ها در استان، کانون مساجد استان بیش از ۵۰۰ پایگاه اوقات فراغت به همراه گزارش فعالیت‏‏های آنها دارد و در این زمینه نیز بیش از ۲۴۰ کتابخانه به صورت فعال در کانون‏‏های مساجد یزد وجود دارند.

وی با اشاره به اهمیت وجود رابطین در شهرستان‎‎های استان یزد در حوزه کانون مساجد، گفت: با توجه به نداشتن رابط منطقه‏‏ای در شهرستان یزد ممکن است نتوانیم حقوق شهرستان‎‎های دیگر را به خوبی ادا کنیم.

رستگاری افزود: در این راستا اداره ارشاد شهرستان یزد می تواند با تعیین رابط در کانون‎‎های مساجد در زمینه کانون‏‏های مساجد شهرستان یزد فعالیت کند.

مسئول دبیرخانه کانون‏‏های مساجد استان همچنین اظهار کرد: تشکیل گروه‏‏های حرفه ای برای بخش‎‎های مختلف اعم از گروه سروه، مجری، گروه تئاتر و فیلم‏‏برداری از جمله ظرفیت های کانون های مساجد شهرستان یزد است که به خوبی می‏‏توان از آنها استفاده کرد.

رستگاری در پایان نیز خاطرنشان کرد: اولین و بهترین ناظر در مساجد امامان جماعت هستند و می‏‏توان با هماهنگی آنها بسیاری از فعالیت‏‏های فرهنگی را با کیفیت انجام داد.

"هادی ورشویی" رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان یزد هم در این نشست گفت: هدف ما در ارشاد شهرستان یزد، کمک به فعالیت‏‏های فرهنگی در کانون‏‏های مساجد است و با توجه به ظرفیت‏‏های مناسب در این بخش می توانیم برنامه‏‏ها را با کیفیت بسیار بهتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: سیستم فکری و اولویت ما در زمینه برعهده گرفتن فعالیت‏‏های اجرایی و رفع مشکلات مردم است و امیدواریم با استفاده از کانون‏‏های مساجد شهرستان یزد بتوانیم در این زمینه فعالیت‎‎های مناسبی داشته باشیم.

ورشوئی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما فعالیت در حوزه کانون مساجد و شناسایی ظرفیت‏‏هاست که امیدواریم بتوانیم آن را داشته باشیم.
 

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..