بارش برف در ارتفاعات یزد/شیرکوه سفیدپوش شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) پس از اینکه صبح امروز بارش برف مناطقی از ارتفاعات استان یزد نظیر سخوید، طزرجان و … را سفیدپوش کرد، هم‌اکنون بارش برف در مناطق دیگری از شیرکوه از جمله بنادک سادات آغاز شده است.

بارش برف طی دیشب و امروز، مناطقی از شهرستان‌های تفت و مهریز را سفیدپوش کرده است به نحوی که در نیر چهار سانتی‌متر، زردین پنج سانتی‌متر، نصرآباد پنج سانتی‌متر، بیداخوید شش سانتی‌متر، سانیچ پنج سانتی‌متر،‌ دره‌زرشک شش سانتی‌متر و دستجرد ۳.۵ سانتی‌متر برف روی زمین نشسته است.

در شهرستان مهریز نیز تنها در منطقه تنگ چنار، سه سانتی‌متر برف باریده و در مناطق علی‌آباد چهل‌گزی، گل افشان و منشاد، مردم شاهد بارش باران بوده‌اند.

بارش باران طی دیروز و امروز به صورت پراکنده در اردکان، اشکذر، خاتم و میبد نیز اتفاق افتاده اما یزد به عنوان مرکز استان همچنان خشک و بی‌باران است.

کارشناس پیش‌بینی وضعیت هوای استان یزد با اشاره به وضعیت هوا در طول ۲۴ ساعت آینده اظهار داشت: فردا وضعیت هوا در اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

به گزارش تابناک یزد،محمدعلی مدبرراد بیان کرد: فردا دمای هوا در شهرستان‌های اردکان،‌ اشکذر و بهاباد تا ۵- درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید و گرمترین نقطه استان نیز شهرستان بافق با دمای ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

وی عنوان کرد: سردترین نقطه استان فردا (چهارشنبه)، منطقه گاریز در شهرستان تفت است که دمای هوا در این منطقه به ۷- سانتیگراد نیز خواهد رسید.

مدبر راد با بیان اینکه روز چهارشنبه دمای هوا در اغلب نقاط استان یزد کاهش خواهد یافت، افزود: وضعیت هوای استان در روزهای پایانی هفته نیز بر همین منوال خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: امشب نیز احتمال گرد و خاک، افزایش ابر و بارش پراکنده برف و باران در برخی نقاط استان متصور خواهد بود و در ساعت پایانی شب نیز احتمال مه‌گرفتگی در برخی نقاط استان وجود دارد.

با توجه به وزش باد شدید در این روزها، هواشناسی در اطلاعیه‌های مختلفی از طریق رسانه‌ها از کشاورزان خواسته تا از استحکام گلخانه‌های خود اطمینان حاصل کنند تا با وزش بادهای شدید دچار خسارت نشوند.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..