زیرساخت‌های گردشگری در یزد توسعه می‌یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از آغاز طرحی پنج ساله در حوزه گردشگری در استان یزد خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، زیرساخت‌های گردشگری در یزد توسعه می‌یابد.

محمدمهدی شرافت، در جلسه هم اندیشی میراث فرهنگی با شهرداری یزد و کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان در مورد برنامه پنج ساله گردشگری استان یزد با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ به عنوان سال خوش آمد به یزد اظهار داشت: سال ۹۵ آغاز طرح پنج ساله ای است که تا سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت و هدف از اجرای آن، توسعه زیرساخت‌های گردشگری، افزایش خدمات گردشگری همچنین تجهیز مراکز اقامتی موجود طی این پنج سال است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه می توان با حداقل تغییرات در خانه های تاریخی و سنتی یزد آنها را به یک مجموعه به هم پیوسته گردشگری که در خدمت نمایشگاه، مکان فرهنگی و اقامتگاه باشد، تبدیل کرد، مجوز راه اندازی تعدادی اقامتگاه بوم‌گردی صادر شده است.

شرافت یادآور شد: پایه بحث برنامه پنج ساله گردشگری، پایه فرهنگی است و امیدواریم با جهانی شدن یزد، گام اصلی این برنامه برداشته شود.

شهردار یزد نیز در این نشست آمادگی خود را برای انجام هرگونه همکاری در راستای اجرایی شدن این برنامه اعلام کرد.

محمدرضا عظیمی‌زاده با اشاره به تشکیل کمیته مشورتی گردشگری شهرداری یزد با حضور تشکلها، توسعه استان را منوط به توجه به بحث گردشگری و در اولویت قرار دادن آن دانست و افزود: در سال ۹۵ با بودجه کافی در حوزه گردشگری، پروژه های شهری را پیش خواهیم برد.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..