«پازن کوهی» به دامان طبیعت خاتم بازگشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) فرمانده انتظامی شهرستان خاتم گفت: ماموران پلیس شهرستان خاتم، یک گونه نادر و کمیاب از «پازن کوهی» که از ارتفاعات هرات به داخل محور اصلی راه آمده بود را به دامان طبیعت بازگرداندند.سرهنگ علیرضا صالحی اظهار داشت: ماموران پاسگاه هرات شهرستان خاتم هنگام گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی، متوجه شدند یک گونه از حیوانات محیط زیست و کوهستانی این شهرستان در کنار محور اصلی راه، در حال پرسه زنی است.

وی ادامه داد: با حضور ماموران مشخص شد افرادی قصد به دام انداختن این حیوان را که از شدت سرما دچار یخ زدگی شده و به پایین کوه آمده بود را داشتند که ماموران، بلافاصله وارد عمل شده و از به دام انداختن این گونه نادر حیوانی جلوگیری به عمل آوردند.

صالحی گفت: بنابر اعلام نظر کارشناسان اداره محیط زیست، این حیوان نادر و کمیاب پازن کوهی نام دارد و از نسل بز کوهی است که تنها یک گونه از این حیوان نادر در منطقه کوهستانی هرات وجود دارد.

وی تاکید کرد: ماموران انتظامی با هماهنگی و همکاری اداره محیط زیست شهرستان، این حیوان کوهی را به مناطق کوهستانی برده و به دامان طبیعت، بازگرداندند.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..