برداشت ۱۷ هزار تن پیاز شیرین در ابرکوه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: کشاورزان امسال بیش از ۱۷ هزار تن پیاز شیرین و خوش طعم در سطح ۲۳۵ هکتار از زمینهای این شهرستان تولید کردند.

مهدی غیب الهی اظهار کرد: این شهرستان در تولید محصول پیاز مقام نخست را در استان یزد به خود اختصاص و کشاورز نمونه ابرکوهی تولید پیاز خود را به سه میانگین تولید شهرستان برابرافزایش داده است.

وی بابیان اینکه اراضی این شهرستان برای تولید محصول پیاز مستعد است، افزود: سطح زیر کشت این محصول بخاطر تداوم خشکسالی وافت آبهای زیر زمینی نسبت به سال قبل ۱۰درصد کاهش دارد.
این مسوول خاطرنشان کرد: محصول پیازاین شهرستان از طعم و شیرینی خاصی برخوردار و متوسط تولید آن در هر هکتار ۷۳ تن و ۸۳۰ کیلوم گرم و در بعضی مزارع تا ۱۵۰تن است.
مدیرجهادکشاورزی ابرکوه همچنین از تولید کننده نمونه پیاز استان در ابرکوه خبرداد و گفت: علی دهستانی از بخش بهمن با تولید ۲۱۰ تن در یک هکتار به عنوان پیاز کارنمونه استان شناخته شده است.
وی ، آب دهی ، تغذیه کود مغزی، محلول پاشی و استفاده از نظر کارشناسان بخش کشاورزی را علت موفقیت این کشاورز عنوان کرد و گفت : وی توانسته است تولید خود را در واحدسطح به سه برابر افزایش دهد.
غیب الهی، بابیان اینکه محصول پیازخوش طعم این شهرستان بیشتر در مزارع اردی بخش بهمن و علوی بخش مرکزی کاشت می شود، ادادمه داد: محصول پیاز این شهرستان علاوه بر مصرف اهالی به شهرهای همجوار صادرمی شود.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به اینکه افت آبهای زیر زمینی و تدوام خشکسالی مشکلات کشاورزی را دوچندان کرده است تصریح کرد: کاشت محصولات کم آبخواه با ارزش افزوده شامل محصولات گل خانه ای ، پسته ، زعفران در این شهرستان به کشاورزان توصیه می شود.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..