تاکیدامام جمعه یزد برتحقق اقتصاد مقاومتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: تحقق کامل اقتصاد مقاومتی نقش مهمی در کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها دارد.

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار مسئولان صندوق بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر استان یزد افزود: برای جلوگیری از افزایش مهاجرت مردم از روستاها به شهرها باید فعالیت جدی صورت گیرد .

وی ادامه داد: در این خصوص مسئولان باید بیش از گذشته فعالیت کنند و زمینه مهاجرت روستائیان به شهرها را کاهش دهند که بدون شک انجام اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری بسیار نقش آفرین است .
امام جمعه یزد تاکید کرد: مهاجرت مردم از مناطق روستایی به شهر ها موجب بوجود آمدن مشکلات مختلف و بخصوص حاشیه نشینی می شود که باید با همت و تلاش جمعی اقدامات اساسی بعمل آید .
ناصری اضافه کرد: متاسفانه یکی از مشکلاتی که در کشور و یزد وجود دارد همین بحث مهاجرت ها از مناطق روستایی به شهرها است که موجب افزایش جمعیت و بروز مشکلات اقتصادی و فرهنگی است .
وی اظهار کرد: در گذشته نه چندان دور ، روستائیان نقش مهمی در تامین برخی از نیازهای اساسی مردم شهرها را داشتند و تولید و اقتصاد محور امور بود .
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: باید طوری برنامه ریزی شود تا چون گذشته شاهد تولید در مناطق روستایی و تامین نیازهای مردم از آن مناطق باشیم .
ناصری یادآور شد: ایجاد فرهنگ کار و تلاش برای جوانان روستایی و تامین نیازهای اساسی آنها برای موفقیت در اقتصادی مقاومتی و پویایی در مناطق روستایی باید محور برنامه ریزی ها قرار گیرد .

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..