درخواست مردم تفت برای ایجاد مرکز انتقال خون

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) فرماندار تفت با اشاره به درخواست های متعدد مردمی برای ایجاد مرکز انتقال خون در این شهرستان گفت: تفت از پراکندگی جغرافیایی و روستاهای متعددی برخوردار است و این مساله بر اهمیت تحقق این درخواست مردمی می افزاید.

به گزارش تابناک یزد،'محمود زارع رشکوییه' در نشست بررسی مسائل مربوط به ایجاد مرکز انتقال خون در شهرستان تفت به اهمیت موضوع انتقال خون اشاره و اظهار کرد: خون، حیات انسان و از ضروری ترین نیازها در حوزه بهداشت و درمان است.

این مسئول با اشاره به برنامه های کوتاه مدت برای انجام فعالیت لازم برای اهدای خون در این شهرستان افزود: مرکز بهداشت و درمان تفت برای انجام موقت فعالیت خون گیری از مردم شریف تفت اعلام آمادگی کرده و در کوتاه مدت می توان با برنامه ریزی دقیق این موضوع را پوشش داد.
زارع رشکوییه بر ضرورت اطلاع رسانی گسترده تر و مناسب تر از زمانهای حضور تیم خونگیری سازمان انتقال خون در تفت تاکید کرد و گفت: اهدای خون در تفت، زمان کمتری را از مردم این شهرستان خواهد گرفت و هزینه های حمل و نقل کمتری را به آنان تحمیل می کند.
وی افزود: راه اندازی این مرکز در مکان مرکز بهداشت و درمان تفت، زمینه تقویت وضعیت بهداشت و درمان شهروندان را نیز فراهم می کند.
این مسئول از برنامه ریزی های لازم برای انجام منظم خونگیری در تفت با همکاری و مشارکت کارکنان مرکز بهداشت و درمان تفت پس از کسب آموزشهای لازم خبر داد و از همکاری سازمان انتقال خون استان یزد در این رابطه قدردانی کرد.
در این نشست، مدیر پایگاه انتقال خون یزد با اشاره به سابقه ایجاد مرکز موقت انتقال خون در هلال احمر شهرستان تفت گفت: ۲۶۹ نفر در سال ۱۳۹۰ و ۱۳۶ نفر در نیمه نخست سال ۱۳۹۱ در این مرکز اقدام به خونگیری کرده اند اما بنا به دلایلی این اقدام متوقف شد.
نقی تقوایی با بیان این که تفت پتانسیل ایجاد مرکز انتقال خون دارد گفت: ایجاد مرکز ثابت خونگیری در شهرستانها مستلزم تحقق شرایط لازم آن است و در صورت کسب مجوزهای لازم و تامین مکان مورد نیاز در شهرستان، انتقال خون استان یزد آمادگی ایجاد این مرکز را در شهرستان تفت دارد.
وی یکی از مهم ترین چالشهای پیش روی سازمان انتقال خون را کمبود نیروی انسانی متخصص عنوان و ابراز امیدواری کرد این مساله با اندیشیدن تدابیر لازم در استان رفع شود.
این مسئول با اشاره به میانگین خونگیری ۲۷ در یکهزار نفر در کشور افزود: این آمار در استان یزد، ۳۹ در یکهزار نفر است.
مدیر پایگاه انتقال خون یزد مردم نیکوکار استان یزد را مهم ترین سرمایه این نهاد عنوان کرد و گفت: دپو خون استان در وضعیت خوبی قرار دارد و انتقال خون استان یزد به لحاظ فنی و بازرسی از بهترین مراکز در کشور به شمار می آید.
تقوایی همچنین از افزایش حضور تیم سیار انتقال خون در شهرستان در صورت استقبال مردم تفت خبر داد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..