درخشش دانش آموزان یزدی در جشنواره خوارزمی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون آموزش متوسطه مدیرکل آموزش وپرورش یزد از کسب چهار مقام برتر این جشنواره توسط دانش آموزان استان خبرداد و گفت: در مجموع این استان از نظر تعداد طرح های منتخب نسبت به سرانه دانش اموزی رتبه نخست کشوری را در این جشنواره از آن خود کرد.

به گزارش تابناک یزد،محمود زارع افزود: احسان رئیس مهرابادی از دبیرستان نمونه امام علی (ع) ابرکوه با طرح 'مجموعه شعر به رنگ مهتاب' موفق به کسب رتبه اول کشوری شد.

وی اضافه کرد: فاطمه نوری احمدآبادی نیز از دبیرستان ۱۷ شهریور اردکان با طرح 'مجموعه شعر پنجره ای رو به یک میز' رتبه دوم جشنواره یاد شده را در گروه زبان و ادبیات فارسی از آن خود کند.
زارع تصریح کرد: همچنین بهامین حکمت و مهرشاد مفیدی هر دو از دبیرستان های حضرت زهرا (ع) و حکیم زاده با ارائه طرح ' استفاده از اسانس طبیعی برای ضد عفونی کردن تخم بلدرچین' مشترکا به مقام دوم دست یافتند.
وی خاطرنشان کرد: زهرا هژیر از دبیرستان دکتر شاهی یزد نیز با ارائه طرح ' ماشین لباسشویی با صرفه' در جشنواره مذکور دوم شد.
در هفدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی ۲۸۷ طرح از استان یزد به دبیرخانه استانی ارسال شده بود که از این تعداد ۴۲ طرح برتر به مرحله کشوری راه یافت.
در مجموع ۱۹۵ هزار دانش آموز در یکهزار و ۶۰۰ باب مدرسه استان یزد مشغول به تحصیل هستند.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..