اصلاح طلبان و متحدان روحانی زیر ضرب فشار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) خبرگزاری "بلومبرگ" با انتشار گزارشی اشاره کرده که متحدان اصلاح طلب روحانی در استانه برگزاری انتخابات از سوی اصولگرایان به چالش کشیده شده اند و آنان با استفاده از اهرم های مختلف حقوقی و قضایی درصدد برآمده اند تا محدودیت های بیش تری برای فعالیت اصلاح طلبان ایجاد کند.

این خبرگزاری با اشاره به احضار حجت الاسلام سید محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات به اتهام "غیر قانونی" بودن انتشار عکس رییس دولت اصلاحات می نویسد:"انتشار عکس رییس جمهوری پیشین ایران از سوی دستگاه قضایی ممنوع اعلام شده است. این در حالیست که اخیرا اعلام شده بود که "حسین فریدون" برادر رییس جمهوری ایران چند روز پیش از یکی از نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری ۸۸ پس از انجام عمل جراحی عیادت کرده است. پس از این رویداد تندروها برادر رییس جمهوری را به حمایت از "فتنه" متهم کردند".

این خبرگزاری در ادامه می افزاید:"اعتماد به نفسی که روحانی به سبب موفقیت در جریان توافق هسته ای با کشورهای ۱+۵ بدست اورد بسیاری از اصلاح طلبان را نسبت به اینده امیدوار کرد. اکنون انتخابات مجلس در پیش است و هر دو جناح سیاسی با جسارت خواستار کسب اکثریت کرسی های پارلمانی هستند".

"الکس وطن خواه" پژوشگر ارشد موسسه مطالعانی واشنگتن در این باره می گوید:"نبرد بر سر کسب قدرت بیش تر در بین جناح های داخلی ایران به بالاترین سطح خود رسیده است. محافظه کاران از روحانی می خواهند تا از برنامه های خود دفاع کند و در برابر محقق شدن یا نشدن وعده هایش پاسخگو باشد".

بلومبرگ در ادامه اشاره می کند که اگرچه توافق هسته ای حاصل شد و به انزوای ایران پایان داده شد اما روحانی پس از لغو تحریم ها نیازمند جذب سرمایه های خارجی در کشور و مهندسی چرخ های اقتصادی است تا بتوان از طریق آن به افزایش سطح زندگی شهروندان ایرانی که تحت فشارهای معیشتی هستند مبادرت ورزید.

بلومبرگ در ادامه با اشاره به این که رییس جمهوری دولت اصلاحات تا به امروز "محبوب ترین" رییس جمهوری ایران در بین مردم بوده است ضمن اشاره به فشار وارد شده بر مدیر مسئول روزنامه اطلاعات به دلیل انتشار عکس او می نویسد:"روزنامه اطلاعات در تاریخ ۵ دسامبر عکس او در جریان مصاحبه با روزنامه السفیر لبنان منتشر کرد. در مقابل اما محافظه کاران که رییس دولت اصلاحات را از عرصه سیاست ایران به حاشیه راندند اکنون در حال فشار وارد کردن بر هر کسی هستند که درباره او سخن بگوید. آنان در دوران احمدی نژاد این ایده به حاشیه راندن را عملی کردند".

بلومبرگ در ادامه ضمن اشاره به نامه سرگشاده حج الاسلام دعایی به روحانی برای رسیدگی به این موضوع و اعتراض او به برخورد دستگاه قضایی بر سر انتشار عکس رییس دولت اصلاحات می نویسد:"به نظر می رسد انتخابات اینده در چنین برخوردهایی بی تاثیر نباشند".

بخش نظردهی بسته شده است..