آغاز بارش‌های پراکنده از فردا در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد از ورود موج ناپایدار جوی به این استان و آغاز بارش‌های پراکنده از فردا خبر داد.

محمدرضا شیرغلامی اظهار داشت: با ورود سامانه ناپایدار جوی به استان یزد، شاهد بارش‌های پراکنده در این استان همچنین کاهش محسوس دمای هوا از روز سه‌شنبه خواهیم بود.

وی ادامه داد: با ورود موج ناپایدار جوی به استان که از این استان تا پایان هفته عبور خواهد کرد، وزش باد شدید و بارش‌های پراکنده را برای روزهای میانی و پایانی هفته در استان شاهد خواهیم بود.

شیرغلامی با بیان اینکه این موج ناپایدار از امروز وارد استان می‌شود، تصریح کرد: پیامد ورود این موج از ظهر امروز با افزایش ابر و برای امشب و صبح فردا بارش‌های پراکنده در سطح استان همراه خواهد بود.

وی تصریح کرد: بارش‌های ناشی از موج ناپایدار جوی استان در ارتفاعات بیشتر به صورت برف خواهد بود.

شیرغلامی عنوان کرد: از عصر امروز و در روز سه‌شنبه، وزش باد نسبتاً شدید و در برخی نقاط استان نیز وزش باد بسیار شدید را شاهد خواهیم بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد با اشاره به تاثیر موج ناپایدار وارد شده به استان یادآور شد: از ظهر سه‌شنبه و به خصوص روز چهارشنبه مجددا شاهد کاهش دما در استان هستیم.

وی با بیان اینکه سرما تا پایان هفته در استان تداوم خواهد داشت، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در اکثر نقاط استان دمای هوا در روز چهارشنبه به زیر صفر برسد.

شیرغلامی با بیان اینکه هوای سرد در نخستین روزهای هفته آینده نیز در استان ماندگار خواهد بود، خاطر نشان کرد: استان در روزهای پایانی هفته همراه با پدیده خاصی نیست و پدیده غالب، همان تداوم سرماست.

وی با بیان اینکه تغییر دما بیشتر در روزهای منتهی به هفته محسوس خواهد بود، اضافه کرد: بیشینه دما در روز شنبه ۱۱ درجه سانتیگراد بوده که روز گذشته به ۱۴ درجه و امروز تا اواسط روز به ۱۷ خواهد رسید.

شیرغلامی اضافه کرد: همچنین کمینه دما در روز گذشته منفی دو درجه سانتیگراد، امروز صفر درجه و روز سه‌شنبه به سه درجه بالای صفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته بافق و مروست با ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان گرم‌ترین و طزرجان با منفی ۱۰ درجه سانتیگراد از سردترین نقاط استان بودند.

منبع: فارس

 

بخش نظردهی بسته شده است..