ایجاد بازارچه‌های بانوان در شهر یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) اعضای شورای اسلامی شهر یزد پیشنهادهایی را مبنی بر ایجاد بازارچه‌های بانوان برای ارائه محصولات و صنایع دستی بانوان شهر و جلوگیری از دستفروشی آنها در نقاط مختلف شهر مطرح کردند.
اعضای شورای شهر یزد در آخرین جلسه شورای اسلامی شهر پیشنهادهایی را برای ساخت پارک بانوان و ارائه مشاوره رایگان در پارک ‌این شهر و فرهنگسراها برای حل مشکلات خانواده‌ها مطرح کردند. در این جلسه، شناسایی بانوان یزدی فعال و پرتلاش در حوزه کارآفرینی، ایجاد اتاق فکر برای بانوان، مکان‌یابی مناسب برای ایجاد فضای ورزشی برای بانوان و شناسایی و معرفی بانوان توانمند در رشته‌های مختلف علمی و ورزشی مورد تاکید اعضای شورای شهر قرار گرفت. اعضای شورای اسلامی شهر یزد همچنین بر ضرورت برنامه‌ریزی برای استحکام بنیان خانواده و جلوگیری از تاثیر تهاجم فرهنگی بر خانواده‌های یزدی و جلوگیری از استفاده از مواد دخانی به خصوص قلیان از سوی بانوان استان تاکید کردند.
آنها گسترش گویش و لهجه یزدی در بین بانوان، نظارت بر تغذیه مناسب در دوران بارداری، دریافت آموزش‌های لازم برای زندگی بهتر و آشنا کردن بانوان استان با رسالت‌هایشان را مهم خواندند. شهردار یزد هم در این جلسه از آمادگی شهرداری برای فراهم کردن امکان آموزش بانوان استان در پارک‌ها و فرهنگسراهای شهر خبر داد.
«محمدرضا عظیمی‌زاده» همچنین به فراهم بودن امکان ارائه آموزش‌های لازم برای تحکیم بنیان خانواده و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در فرهنگسرای خانواده شهرداری یزد اشاره کرد. اعضای شورای اسلامی شهر یزد همچنین در این جلسه با بازگرداندن ساختمان پلیس راهنمایی و رانندگی به موقوفه باغ دولت آباد موافقت کردند. جابه‌جایی اعتبار پارک فیضیه از دیگر مصوبات این جلسه شورای شهر بود، آنها با توجه به درخواست شهرداری منطقه ۳ مبنی بر بروز مشکل در تملک زمین پارک فیضیه، یک‌میلیارد ریال اعتبار این طرح را به ساخت پارک مدیران اختصاص دادند.  اعضای شورای شهر همچنین بر ضرورت پیگیری‌های حقوقی برای حل مشکل تملک زمین پارک فیضیه تاکید کردند.

همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..