گمرک یزد بسته حمایت از توسعه صادرات ارائه کرد

no-thumbs

مدیرکل گمرک استان یزد گفت: این مجموعه به منظور توسعه صادرات غیرنفتی با ارائه بسته حمایتی از ورود آسان تر فعالان اقتصادی و صادر کنندگان به بازارهای هدف خارجی حمایت می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) حسن یاسری با تاکید بر حمایت و تسهیل صادرات بر اساس سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: برنامه های گمرک در زمینه توسعه صادرات غیر نفتی با بسته حمایت از صادرات وارد فاز اجرایی شده است.
وی افزود: گمرک تلاش دارد قیمت تمام شده محصول را با ارائه تسهیلات ویژه در بخش صادرات کاهش دهد تا بدین وسیله فعالان اقتصادی ورود سهل تری به بازارهای هدف در خارج از کشور داشته باشند.
مدیرکل گمرک استان یزد ترخیص بدون وقفه کالاهای صادراتی، انجام تشریفات ارزیابی در محل کالاهای صادراتی بدون محدودیت زمانی و مکانی و رسیدگی خارج از نوبت به اظهارنامه ها را از جمله تسهیلات گمرک به صادرکنندگان عنوان کرد.
یاسری با اشاره به اینکه تسهیل و تسریع انجام تشریفات گمرکی به ویژه در بخش صادرات یکی از اهداف و رسالت های گمرک جمهوری اسلامی ایران است، افزود : این رسالت گمرک با راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی در گمرک یزد تا حد بسیاری محقق شده و به مرور نیز تکمیل می شود.
وی استفاده اجازه حمل یکسره بدون تخلیه کالا، اجازه حمل کالا بدون استفاده از کامیون‎های ترانزیتی و با استفاده از کامیون‎های معمولی را از دیگر موارد بسته‎های حمایتی گمرک برای صادرکنندگان عنوان کرد.
این مسئول تصریح کرد: این گمرک آماده پذیرش نظرات و پیشنهادات بخش غیردولتی است، چراکه بر این باوریم این نظرات می‎تواند به صادرات جهت داده و آن را توسعه دهد.
مدیرکل گمرک استان در پایان درباره جایگاه این مجموعه در کشور نیز خاطرنشان کرد: این اداره کل در حال حاضر در بین ۱۲۴ گمرک صادراتی کشور در ردیف ۱۰ گمرک برتر صادراتی قرار دارد.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..