رکورد قیمت بلیت هواپیما در ایران شکسته شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  در حالی طی روزهای اخیر بلیت پرواز تهران-مشهد-تهران از مرز یک میلیون تومان عبور کرد که در جدیدترین رویداد رکورد بلیت هواپیما در کشور شکسته شد و بلیت پرواز کیش-تهران به ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافت.


سازمان هواپیمایی کشوری همچنان در مسیر انکار واقعیت تاثیر سرسام‌آور آزادسازی نرخ بلیت هواپیما بر قیمت‌ها حرکت می‌کند. رئیس سازمان مذکور با بیان این‌که سعی ما همواره توضیح و تشریح محسنات -آزادسازی بلیت هواپیما- و چشم اندازهای آن بوده و نه چیز دیگر آزادسازی را یکی از ابزارهای ایجاد رقابت در بخش حمل‌ونقل هوایی کشور دانسته و گفته است؛ «آزادسازی فضایی را فراهم می‌کند تا ایرلاین ها بتوانند با بالانس درآمد- هزینه‌های خود پاسخگوی پرداخت هزینه‌های سوخت و خدمات فرودگاهی، و مسائل مربوط به ایمنی و تامین قطعات مورد نیاز خود باشند مشکلی که در حال حاضر دست به گریبان آن هستند.»

عابدزاده با بیان این‌که در فضای رقابتی باید شرایط را فراهم کنیم تا مسافران به استناد سه فاکتور ایمنی بالا، سرویس‌دهی مناسب و حق انتخاب به آنها ایرلاین های داخلی را توجیه دهند پای تحریم‌ها را وسط کشیده و افزود: پس از رفع محدودیت‌ها، دیگر به همین شکل نمی‌شود رقابت کرد، با ایجاد رقابت بین شرکت ها حق انتخاب مردم نمود پیدا می‌کند و ایرلاین ها ناگزیر خواهند بود که هم نرخ پایین و هم سرویس مناسب‌تری برای تکمیل صندلی پرواز موجود ارائه کنند.

وی تصریح کرد: یقین دارم با اجرا شدن این طرح در آینده هم شاهد افزایش ناوگان و برقراری پروازهای برنامه‌ای به نقاط محروم و فرودگاه‌های کم‌پرواز -خواهیم بود- اقشار کم در آمد هم با امکانات و سرویس دهی بیشتر می‌توانند از خدمات بخش هوایی بیش از این استفاده کنند.

اگر چه معاون وزیر راه و شهرسازی پیش‌بینی روزهای خوبی برای اقشار کم‌درآمد برای سفر با هواپیما را می‌کند، اما از ۹ آذرماه ۹۴ به این سو اعلام آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به مثابه یک زلزله با ریشتر بالا بخش حمل‌ونقل هوایی کشور را به لرزه در آورده است. زلزله‌ای که پس‌لرزه‌های آن دامن مردم را گرفته است، به‌عنوان مثال چند ساعت بعد از اطلاع‌رسانی سازمان هواپیمایی کشوری بلیت مسیر پروازی تهران-مشهد به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

در حالی شماری از مدیران سازمان هواپیمایی مشغول تکذیب قیمت ۴۰۰ هزار تومانی بلیت تهران-مشهد بودند که خبر نیم میلیون تومان شدن این بلیت منتشر شد. شیب تند افزایش قیمت‌ها در حالی همچنان ادامه داشته و دارد که مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری گاه و بیگاه سخنانی با این مضمون که "بلیت هواپیما با قیمت‌ها قبلی عرضه می‌شود" بیان می‌کنند.

چهارشنبه هفته گذشته بلیت رفت و برگشت تهران-مشهد به یک میلیون تومان افزایش یافت و نرخ بلیت مسیر پروازی مشهد-تهران برای امروز (شنبه) ۴۵۰ هزار تومان است. اما آزادسازی نرخ بلیت هواپیما پس‌لرزه‌ای جدید داشته و آن ثبت رکورد ۷۰۰ هزار تومان برای بلیت کیش-تهران است. بلیت این مسیر پروازی برای امروز (شنبه ۲۱ آذرماه) به ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

در همین راستا بلیت شیراز-تهران نیز برای روز جاری به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..