یک دوستدار میراث خبر داد:

تخریب بخشی از بافت تاریخی یزد توسط یک بولدوزر

یک دوستدار میراث فرهنگی از تخریب بخشی از بافت تاریخی یزد توسط بولدوزرها خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) امیرترقی نژاد در گفتگو با تابناک یزد،' این تخریب را درمحله تاریخی میرقطب یزد در همجواری مسجد ملااسماعیل یزد عنوان کرد.

وی گفت:طی چند روز گذشته بولدوزر دقیقا در قلب تپنده‌ی بافت تاریخی یزد است، یعنی جایی که بیشتر خانه‌های تاریخی، بادگیرها و عناصر تاریخی بافت قدیمی یزد است.

وی با بیان این نکته که در نزدیکی مسجد «ملااسماعیل یزد» و پشت درهای فلزی و به صورت مخفیانه حجم بالایی از بدنه و بافت تاریخی را خالی کرده‌اند، ادامه داد: نمی‌توان تعداد دقیق خانه‌های تخریب شده را تخمین زد، چون همه را تا انجام تخریب کامل محصور کرده بودند.

وی با اشاره به اقداماتی که در طول چند سال گذشته برای تهیه‌ پرونده و ثبت جهانی بافت تاریخی یزد انجام شده است، افزود: متاسفانه در تصویر کنونی، این بافت به طور کامل از هم گسسته است و دیگر نمی‌توان این بافت را به هم پیوسته دانست.

وی مسجد ملااسماعیل، میدان خان، بازار پنجعلی و حسینیه میرقطب را از جمله بناهای مهم و ارزشمند قرار گرفته در این محدوده که در حال حاضر بخش زیادی از آن تخریب شده است، دانست و افزود: این منطقه یکی از محل‌های پرتردد گردشگران است.

بخش نظردهی بسته شده است..