بنیاد «جهت» راه‌اندازی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) یکی از بازماندگان واقعه هفتم تیر و از اعضای شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی گفت: بنیاد «جهت» توسط بازماندگان حزب جمهوری اسلامی با هدف زنده نگاه داشتن تاریخ واقعه هفتم تیر راه‌اندازی شد.

 محمدحسین اصغرنیا در جمع خبرنگاران استان یزد با اشاره به واقعه هفتم تیر اظهار داشت: در آن واقعه، ۱۰۰ نفر از اعضای حزب حضور داشتند که در نهایت ۲۷ نفر باقی ماندند و این ۲۷ نفر فعالیت‌های خود را در طول بیش از سه دهه گذشته به برگزاری مراسم‌های هفتم تیر در شهرهای مختلف کشور منحصر کردند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما حضور بدلکاران انقلاب است که تلاش می کنند وقایعی مانند واقعه هفتم تیر را به نفع خود مصادره کنند، افزود: برای جلوگیری از اقدام آنها، بنیاد «جهت» برگرفته از نام کامل «بنیاد جانبازان هفتم تیر» توسط بازماندگان واقعی حادثه هفتم تیر ثبت شد.

وی تاکید کرد: این بنیاد، فعالیت جدی در عرصه سیاست و انتخابات خواهد داشت و هم در انتخابات خبرگان رهبری و هم انتخابات مجلس اظهارنظر می‌کنیم.

اصغرنیا یادآور شد: ما در همه استان‌ها لیست کاندیداها را ارائه خواهیم داد و در یزد نیز افراد توانمند و چهره‌های شاخص را معرفی خواهیم کرد.

در برابر استفاده ابزاری از شهدای واقعه هفتم تیر خواهیم ایستاد

وی، استفاده ابزاری از شهدای واقعه هفتم تیر را به شدت تقبیح کرد و افزود: در برابر این افراد ایستادگی خواهیم کرد و از افرادی حمایت می کنیم که شیوه و منش شهید بهشتی را داشته باشند ضمن اینکه بعد بین‌المللی این افراد نیز باید قوی باشد.

اصغرنیا ادامه داد: شعار ما شرکت در انتخابات با تامل، تفکر، تعقل، تحمل و انتخاب است و با این شعار می خواهیم افرادی را روانه مجلس کنیم که بتوانند به وزرای شاخصی نظیر وزرای شهید واقعه هفتم تیر در مجلس رای اعتماد دهند و آنها را روانه دولت کنند.

 بازماندگان حزب جمهوری در طول چند سال اخیر دست به اقدامات فرهنگی دیگری نیز زده اند و اغلب برنامه های خود را معطوف به حوزه های فرهنگی کرده اند.

از جمله این اقدامات می توان به تاسیس مرکز بازشناسی نهضت جنگل اشاره کرد که این مرکز تاکنون چهار کتاب با عناوین سردار قبیله شقایق، مدخلی بر بازشناسی نهضت جنگل، مداخله شوروی در جریان نهضت جنگل و بلشویک‌ها در گیلان اشاره کرد.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..