حمایت ۱۲ هزار خیر از ایتام تحت پوشش امداد یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۱۶۹۸ یتیم در کمیته امداد یزد، گفت: بیش از ۱۲.۵ هزار نفر از این ایتام در یزد حمایت می‌کنند.


 رضا زارع زاده با اشاره به اینکه جمعیت استان یزد بالغ بر یک میلیون نفر است، اظهار داشت: ۱۶ درصد جمعیت در روستا و ۸۴ درصد در شهر زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استان یزد یک استان صنعتی به حساب می‌آید، گفت: ۴۹ و ۶ دهم درصد جمعیت استان یزد در صنعت، ۸ و هفت دهم در کشاورزی مشغول هستند و درصد بیکاری یزد هم ۶ و هفت دهم درصد است.

سرپرست کمیته امداد استان یزد در ارتباط با وضعیت کمیته امداد استان یزد گفت: ۲۸۹ پرسنل رسمی در ۱۰ شهرستان استان یزد دارای پست و ۳۴۴ نفر هم به صورت قراردادی و ساعتی در این اداره کل خدمت می‌کنند.

زارع زاده تعداد ایتام تحت پوشش کمیته امداد یزد را یک هزار و ۶۹۸ نفر دانست و گفت: این ایتام توسط ۱۲ هزار و ۶۶۹ حامی حمایت می‌شوند.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های امداد در یزد، گفت: سه هزار و ۸۴۵ دانش آموز و ۱۳۵۷ دانشجو و طلبه از خدمات کمیته امداد در یزد بهره می‌گیرند.

سرپرست کمیته امداد استان یزد در ارتباط با مشکلات استان یزد، گفت: مهاجرت یکی از مهمترین مشکلات استان یزد است و اکثر شهرها از مهاجرت کسانی که از شهرهای دیگر به این استان آمده‌اند رنج می‌برند.

زارع زاده بیان کرد: خشکسالی مشکل دیگری است که در استان یزد وجود دارد، در حال حاضر ۳۰۰ روستا به صورت تانکری آبرسانی می‌شوند و حدود ۱۴۰ روستا به صورت کامل خالی از سکنه شده‌اند.

وی با تاکید بر اهیمت فقرزدایی در جامعه، ادامه داد: در چند سال گذشته سند کاهش فقر در استان یزد با همکاری استانداری و دیگر ارگان‌ها چندسال قبل تنظیم شد و باید اقدامات لازم در ارتباط با این سند انجام شود.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..