امکان توسعه صنعت در یزد وجود ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: مساحت شهر یزد با ۶۲۰ هزار نفر جمعیت سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع امکان توسعه صنعت در این شهر وجود ندارد.

محمدصالح جوکار  افزود: پیگیری هایی برای دریافت مجوز احداث نیروگاه و مجتمع فولاد در یزد انجام شد اما دستگاه های مرتبط اعلام کردند که زمین برای تحقق این مهم در یزد وجود ندارد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در خانه ملت با تاکید بر اینکه مهمترین مشکل استان یزد آب است اظهار کرد: زمانی که در خصوص مشکل آب یزد در مجلس فریاد می زنیم این پرسش را مطرح می کنند که دریاچه رها شده در یزد (تصفیه خانه فاضلاب) چیست.
وی با اشاره به مشکلاتی که این تصفیه خانه برای مردم بخشی از مناطق یزد، شاهدیه، زاچ و اشکذر ایجاد کرده است ، اظهار کرد: رسانه باید زبان مردم، بازگوکننده واقعیت ها و پرسشگر است و هیچکس حق ندارد برای رسانه ای که حقایق را انعکاس می دهد مزاحمت ایجاد کند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم حاشیه تصفیه خانه فاضلاب یزد از بوی بد و پشه در امان نیستند، افزود: با همه مسوولان مرتبط در این خصوص نامه نگاری کرده ایم و مشخص شد آب تصفیه خانه به کارخانه ای که وجود خارجی ندارد یا معدنی که در فاصله ۵۰ کیلومتری تصفیه خانه قرار دارد منتقل می شود.
جوکار ادامه داد: از برداشت ۳۰۰ لیتر در ثانیه آب در کویر فقط ۱۰۰ لیتر مورد استفاده قرار می گیرد و بقیه در کویر رها می شود که در این خصوص اداره محیط زیست باید پاسخگو باشد.
وی خاطر نشان کرد: امسال ۶ هزار میلیارد ریال به انتقال آب به یزد اختصاص داده شد که در بودجه لحاظ نشده بود.
جوکار با تاکید بر ضرورت تغییر رویکرد در حوزه صنعت یزد افزود: استان یزد نیازمند آمایش صنعتی جدی است، چرا که بسیای از صنایع موجود در استان آبخواه و به درد استان نمی خورد؛ یزد نیازمند صنایع کم آبخواه با ارزش افزوده بالاست.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی درباره موضوع افزوده شدن یک نماینده به این حوزه انتخابیه گفت: در مجلس نهم طی سه نوبت اخطار قانون اساسی در این خصوص داده و از وزیر کشور نیز سئوال کردم اما تاکنون بی نتیجه بوده است.
وی با یاداوری پرداخت نشدن یکهزار و ۴۸۰ میلیارد ریال عوارض استخراج سنگ معادن یزد گفت: هر چند این مبلغ مربوط به بودجه سال ۱۳۹۲ بوده اما با شیوه های دیگری درصدد بازگرداندن آن به یزد هستیم.
جوکار گفت: در چهار سال اخیر با بازدید از ۸۰ محله و روستای یزد مصوبه هایی با حضور مسولان شهری و مدیران کل دستگاه ها صورت گرفته که تاکنون ۶۰ درصد آن اجرایی شده است.
وی همچنین به راه اندازی چهار مرکز تحقیقاتی، دریافت مجوز ۵۵۰ تخت بیمارستانی در یزد، پیگیری احداث ۴ مرکز اورژانس خیرساز، اخذ مجوز ۴۹ رشته جدید برای دانشگاه یزد و تکمیل گازرسانی به این شهرستان اشاره کرد: گازرسانی به سه روستای شهرستان اشکذر نیز در دستور کار قرار دارد.

منبع: ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..