صنعت چاقوی مهریز رونق می‎‎گیرد ‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ‌صنایع دستی به نوعی تداعی کننده بخشی از سنت‎‎های اصیل ایرانی است، نه تنها موجب اشتغال در روستاها می‎‎شود بلکه منبع درآمد مهمی برای خانوارهای روستایی است و احیای آن می‌تواند نقش موثری در توسعه و رونق روستاها به دنبال داشته باشد.

 

"محمدرضا دهقان مهرجردی" معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با این بیان که صنعت چاقوسازی یکی از قدیمی‎‎ترین صنایع دستی شهرستان مهریز به‌شمار می‌آید، عنوان کرد: در شهرستان مهریز صنعت چاقوسازی با گذشته‎‎ای چند صد ساله و درخشان، از صنایع پرطرفدار بوده است.

 

وی افزود: البته این صنعت در گذر ایام، رو به فراموشی رفته است، ولی در تلاش هستیم که مجدداً با همت جوانان و دست‌اندر‎‎کاران این صنعت، رونقی دوباره به آن بخشیم.

 

دهقان مهرجردی متذکر شد: خوشبخانه در دولت یازدهم توجه به صنایع دستی و اهمیت آن به دلیل ویژگی‎‎های منحصر به فرد آن بیش از بیش شده است، چرا که صنایع دستی علاوه بر جاذبه‎‎های هنری و فرهنگی، از ویژگی‎‎های دیگری مانند سهولت آموزش با کمترین هزینه و امکان ایجاد فرصت‏‏‌های شغلی جدید در بین دیگر مباحث‌ و فعالیت‎‎های صنعتی برخوردار است.

ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..