ضرورت تلاش برای توسعه فرهنگ وقف در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد گفت: فعالیت در زمینه اوقاف بسیار حساس است و باید در حفظ و نگه‌داری موقوفات و توسعه فرهنگ وقف تلاش کنیم.

آیت الله محمدرضا ناصری در جمع کارکنان و مدیران اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد اظهار داشت: کار خوب، کوچک و بزرگ ندارد و هر اندازه باشد نزد خداوند اجر و قرب دارد و باعث رضایت خداوند است.

وی ادامه داد: فعالیت در زمینه اوقاف بسیار حساس است و باید همواره مراقبت لازم را داشته باشیم و در حفظ و نگه داری موقوفات و توسعه فرهنگ وقف تلاش کنیم و خداوند برهمه فعالیت های ما ناظر است.

وی ادامه داد: کوچکترین کار خیری که هر کسی انجام بدهد خداوند می بیند و اگر خدای نکرده کوچکترین خطایی داشته باشد نیز محاسبه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت: فعالیت در حوزه وقف و خدمت رسانی به مردم علاوه بر اجر دنیایی دارای اجر اخروی هم هست و خداوند برای فعالان در این زمینه اجری مضاعف را در نظر گرفته است.

وقفیات بر اساس نیاز جامعه باشد

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید وقفیات جدید همراه با نیاز جامعه انجام شود، گفت: برای وقفیات جدید باید برنامه ریزی شود و مردم نیز توجیه شوند تا بر اساس نیاز مردم و جامعه حرکت کرده و عمل خیر وقف را داشته باشند.

آیت الله ناصری ادامه داد: هر کجا در جامعه مشکلی بوده با کمک واقفان و خیران وقف شده و اکنون نیز باید در راستای رفع کمبودهای جامعه سنت حسنه وقف انجام شود.

وی تصریح کرد: در زمینه احیای موقوفات و به ثمر رساندن نیات واقفین هم باید همه اقدامات لازم انجام شود و تمام تلاش خود را به کار گیریم تا حق و حقوق واقفان ضایع نشود.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..