به‌روز رسانی اجاره موقوفات در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به تلاش در راستای به‌روز رسانی اجاره موقوفات در یزد، گفت: ۶۷ درصد رقبات یزد با کاربری کشاورزی وقف شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل در دیدار مدیران و مسئولان اوقاف یزد با آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به آغاز هفته وقف، اظهار داشت: در زمان وقف برخی از موقوفات مبلغی به عنوان اجاره موقوفه در نظر گرفته شده بود که الان این مبلغ شاید اصلا ارزشی نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه سعی شده مالالجاره موقوفات بر اساس نرخ واقعی به روزرسانی شود چرا که اشخاص حقیقی و حقوقی که مخاطب ما هستند هر کدام همانند موقوفه حقی دارند که باید از این حق حفاظت شود.

عادل عنوان کرد: الان سعی شده که به نرخ عادله، اجاره‌ها را نزدیک کنیم ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز باید کار بیشتری انجام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در ارتباط با کاربری موقوفات، گفت: با توجه به اینکه نزدیک به ۶۷ درصد از موقوفات یزد با کاربری کشاورزی وقف شده‌اند، و با توجه به خشکسالی و عدم صرفه کشاورزی به صورت سنتی، بهره‌وری لازم از این موقوفات را نتوانستیم به دست آوریم.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه جلساتی با ادارات مرتبط با کشاورزی و آب برگزار شده است، گفت: با برگزاری این جلسات به این موضوع رسیدیم که با استفاده از تغییر الگوی کشت، کاشت محصولات کم آب بر و پرداخت تسهیلات به نقطه‌ای برسیم که بتوانیم از این موقوفات بهتر بهره‌وری کرد.

عادل با تاکید بر اینکه اگر این الگو در استان یزد موفق شود زمینه‌ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی به حساب می‌آید، گفت: در گذشته رقبات زیادی داشتیم که شناسایی نشده بودند، الان هم چنین رقباتی وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: یکی از طرح‌هایی که در اوقاف یزد در حال اجراست، بحث شناسایی رقبات و جمع‌آوری اطلاعات توصیفی در ارتباط با آن‌هاست.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..