مراودات شبانه مرتضوی و زنجانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) «روزنامه شرق» در گزارشی با عنوان «مراودات شبانه مرتضوی و زنجانی» به اظهارات امیرعباس سلطانی هم‌زمان با بیستمین جلسه دادگاه فساد نفتی می پردازد و می نویسد: «بیستمین جلسه دادگاه پرونده فساد نفتی روز گذشته در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب برگزار شد.


هم‌زمان امیرعباس سلطانی، عضو کمیته پیگیری پرونده زنجانی در مجلس در گفت‌وگو با «ایلنا» درباره روابط زنجانی و سعید مرتضوی توضیحاتی ارائه داد. امیرعباس سلطانی با اشاره به تخلف‌های بابک زنجانی در سازمان تأمین اجتماعی در دوران مدیریت سعید مرتضوی، اعلام کرد: «در مورد اینکه میان بابک زنجانی و سعید مرتضوی و وابستگان او ارتباط‌هایی بوده، شکی نیست، البته باتوجه به اینکه بنده شخصا در حوزه تخلفات نفتی بابک زنجانی متمرکز بودم، نمی‌توانم همه جزئیات تخلفات صورت‌ گرفته از سوی زنجانی در سازمان تأمین اجتماعی در دوران سعید مرتضوی را بگویم٬ اما می‌توانم تأیید کنم که تخلف‌هایی صورت گرفته است». عضو کمیته پیگیری پرونده فساد نفتی در مجلس افزود: «با این حساب هیچ دفاعی از سعید مرتضوی ندارم…

 

… چرا که بده‌بستان‌هایی میان بابک زنجانی و سعید مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی انجام گرفته که تلاش مرتضوی برای واگذاری بدون ضابطه و طی‌کردن مراحل قانونی و همچنین بدون برگزاری مزایده و انجام استعلام‌های لازم درخصوص هلدینگ و شرکت‌های شستا به بابک زنجانی نشان از این تخلف‌ها دارد. نکته دیگر این است که زنجانی اساسا با افرادی وارد مراودات و بده‌بستان‌های اقتصادی شد که اهل بده‌بستان باشند». سلطانی اضافه کرد: «در پرونده شستا، شرکت‌هایی که سوددهی داشتند و به اصطلاح دستشان به دهانشان می‌رسید، در فهرست واگذاری و معامله با بابک زنجانی قرار داشتند.

کما اینکه چک‌هایی هم در این خصوص ردوبدل شده است. درحال‌حاضر نه قادر به تأیید صحبت‌های زنجانی هستم و نه می‌توانم این سخنان را تکذیب کنم٬ اما به طور کلی بده‌بستان‌های خلاف قانون، مراودات شبانه و همکاری اقتصادی نامتعارف میان زنجانی و مرتضوی غیرقابل‌انکار است». سلطانی در پایان تصریح کرد: «از آنجا که سعید مرتضوی آنچنان اهل قانون و رعایت ضوابط اداری و قانونی نیست، فکر می‌کنم بابک زنجانی به کاهدان نزده باشد».

 

بخش نظردهی بسته شده است..