ادعاهای نماینده یزد درآستانه انتخابات مجلس:

۱۴۸ میلیارد تومان عوارض استخراج سنگ معدن به یزد داده نشد/صنایع های تک در یزد راه اندازی شود/همه روستاها از آب آشامیدنی برخوردار می شوند

‌نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس ‌ به سوالات خبرنگاران پیرامون مشکلات تصفیه خانه شاهدیه و زارچ، ساماندهی اتباع بیگانه در استان، مشکلات محیط زیستی کارخانه‎‎ها، بیکاری و مشکلات و آسیب‎‎های اجتماعی بافت فرسوده استان و کمرنگ بودن برنامه‎‎های تفریحی در یزد پاسخ گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)   "محمدصالح جوکار" ‌در نشست هم‎‎اندیشی با اصحاب رسانه به بیان مسائل و دغدغه‎‎های مردم در استان و شهر یزد پرداختند.

 

وی در این نشست گفت: در خصوص بحث تصفیه‎‎خانه شاهدیه و زارچ که گفته می‎‎شود، آب آن برای فلان کارخانه استفاده می‎‎شود، پیگیری‎‎هایی انجام شد، ولی زمانی که مسئولین همکاری نمی‎‎کنند، انتظار بهبودی نباید داشت و در حال حاضر هم باعث مشکلات زیست محیطی برای مردم شده است.

 

جوکار افزود: ۱۴۸ میلیارد تومان عوارض استخراج سنگ معدن به یزد داده نشد و در حالی این رقم مربوط به بودجه سال ۹۲ است و تکلیف عوارض سال ۹۴ هم هنوز مشخص نشده ‌و این موضوع را تا دیوان محاسبات و سازمان بازرسی هم پیگیری کردیم.

 

وی با بیان این که همه فسادها نشات گرفته از قانون گریزی است، گفت: مجلس به وظیفه خود عمل کرده و قوانینی را وضع می‎کند، در عین حال اجرا نمی‎‎شود و ضعف در اجرای قانون، فسادهایی را به همراه داشته است.

 

وی گفت: زمانی که به هر گفته‎‎ای برچسب سیاسی زده شود، دیگر کار پیش نمی‎‎رود، همانطور که بنده از رکود و مسائل اقتصادی و کارخانه‎‎های در حال ورشکستگی از وزیر کشور سوال کردم و رسانه‎‎ها به این موضوع برچسب سیاسی زدند.

 

این نماینده مجلس با تاکید بر این که آب مهمترین مسئله استان است، گفت: مبدا و منشا توسعه، اشتغال و ارزش افزوده، آب است و این سوال وجود دارد که چرا در کویری در همین نزدیکی ۳۰۰ لیتر آب استخراج می‌کنند و ۱۰۰ لیتر آن شیرین‎‎سازی می‎‎شود و ۲۰۰ لیتر در همان محیط رها می‎‎شود؟

 

وی اعلام کرد: مصوب شده است که همه روستاهای کشور تا سه سال آینده آب آشامیدنی داشته باشند و تا پایان سال ۹۵ کلیه روستاهای بالای ۲۰ هزار نفر گازرسانی شوند که در این راستا بحث گاز اغلب روستاهای استان پیگیری شد.

 

جوکار با بیان این که در طرح تقسیمات کشوری جدید، دیگر در یزد هیچگونه توسعه صنعتی امکان‏‏پذیر نیست، گفت: چرا باید به هر دلیل و بهانه‎‎ای در یزد که قطب کاشی کشور است، واردات کاشی داشته باشیم تا صنعت کاشی ما این گونه فلج شود.

 

وی با بیان این که استان یزد نیاز به آمایش جدی صنعتی دارد، اظهار کرد: باید صنایع با ارزش افزوده و کم آب‎‎خواه مانند صنایع "های تک" در یزد راه‌اندازی شوندف ولی چرا این کار سریع‎‎تر صورت نگیرد با اینکه منابع انسانی قوی در این خصوص در یزد داریم.

 

نماینده یزد با بیان این که سیستم بانکی امروز از معضلات پیشرفت است، گفت: برخی بانک‌ها به مراکز دانش بنیان نیز به سختی وام می‎‎دهند و تسهیلاتی وجود ندارد تا صنایع "های تک" رشد کنند و این موضوع بسیار به ضرر استان است.

 

وی در خصوص مشکلات اتباع بیگانه عنوان کرد: کشور عوارضی را برای ورود این اتباع بیگانه دریافت می‌کند، ولی چون ردیفی برای آن در نظر گرفته نشده، متاسفانه معلوم نیست چگونه خرج می‎‎شود و اتباع هم ساماندهی نشدند و داخل شهرها از جمله بافت تاریخی یزد نابسامانی‎‎هایی را ایجاد کرده‎‎اند که در شأن یزد نیست.

 

به گفته‎‎ی این مسئول، نامه‎‎ای با امضای ۱۵۰ نماینده مجلس خدمت رییس جمهور محترم بردیم که ایشان هم به سازمان مدیریت برای اختصاص اعتبار به بافت فرسوده یزد دستوراتی دادند تا با ساماندهی از وجود معتادین و اتباع بیگانه و غیره پاکسازی شود.

 

جوکار در مورد این که آیا صنعت یزد برای جذب سرمایه‎‎گذار خارجی دارای طرح مطالعاتی است، پاسخ داد: تاکنون یک طرح بیشتر به ما داده نشده و با این روند، سرمایه‎‎گذار خارجی حاضر به هزینه کردن نیست، لذا صنعت استان باید فعال‎‎تر عمل کند و طرح‎‎های مطالعاتی داشته باشد تا بتواند وارد عرصه سرمایه گذاری خارجی شود.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..