برداشت ۲۲ هزار تن ذرت علوفه ای در استان یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد از پایان برداشت ذرت علوفه ای در کشتزارهای این استان خبر داد و گفت: ۲۲ هزار تن ذرت علوفه ای از مزارع این استان برداشت شده است.

فرجام فاضلی اظهار کرد: این میزان از سطح ۴۰۰هکتار اراضی استان با عملکرد متوسط ۵۵ تن درهر هکتار برداشت شده است.
وی با بیان اینکه هنوز برداشت ذرت دانه ای در یزد ادامه دارد افزود: دو هزار و ۴۳۵ هکتار از مزارع این استان به کشت ذرت دانه ای اختصاص دارد.
این مسوول ادامه داد: از این میزان نیز با احتساب هفت تن در هکتار بیش از ۱۷هزار تن ذرت دانه ای از مزارع استان برداشت می شود.
فاضلی اضافه کرد: در مجموع دو هزار و ۸۳۵ هکتار اراضی استان یزد به کاشت محصولات ذرت دانه ای و علوفه ای اختصاص دارد که دوهزار ۴۰۰ هکتار آن در شهرستان خاتم (هرات) و ۲۰۰ هکتار آن نیز درابرکوه است .
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد یادآور شد: ذرت علوفه ای برداشت شده بصورت سیلو جهت خوراک دام استان استفاده می شود و ذرت دانه ای توسط شرکت پشتیبانی اموردام باقیمت تضمینی هرکیلوگرم ۹ هزار و ۶۰۰ ریال از کشاورزان خریداری می شود.
فاضلی خاطرنشان کرد: تولید محصولات استراتژیک مورد نیاز کشور بویژه تولید محصولات علوفه ای از سیاست و اهداف وزارت جهادکشاورزی در استان است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد بابیان اینکه برداشت محصولات ذرت دانه ای باسه دستگاه چاپر و علوفه ای و ۶ دستگاه کمباین مجهز به حد برداشت ، از اوسط آبان ماه آغاز و اواخر آذرماه ادامه خواهد داشت خاطرنشان کرد: تعداد یکهزار و ۷۰۰ نفر کشاورز در کاشت محصول ذرت فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..