یک نماینده مجلس:

۶۰۰ میلیارد تومان به پروژه انتقال آب یزد اختصاص یافت

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اجرای تعهدات قانونی واحد های صنعتی دولتی و نیمه دولتی گفت: ۱۴۸ میلیارد تومان، عوارض استخراج سنگ معادن یزد پرداخت نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) محمدصالح جوکار در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه، با بیان اینکه پیگیری دغدغه‌های اقشار مختلف جامعه از جمله ضروری‌ترین وظایف اصحاب رسانه است، اظهار داشت: موشکافی حقیقت از مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از دیگر رسالت‌های خبرنگاران در راستای رسیدگی به مشکلات جامعه است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به بحث تأمین آب استان به عنوان مهمترین عامل توسعه صنعتی یزد گفت: امسال ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه پروژه انتقال آب به استان یزد، از سوی مجلس شورای اسلامی اختصاص داده شد.

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اضافه شدن یک حوزه به حوزه‌های انتخابی استان یزد افزود: طرح اصلاح حوزه‌های انتخابی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

جوکار با اشاره به اهمیت اصلاح طرح تقسیم‌بندی شهری تصریح کرد: وسعت شهر یزد در حال حاضر ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است و با توجه به کم بودن وسعت شهر یزد، به هیچ عنوان امکان توسعه صنعتی در این شهر وجود ندارد.  

وی عدم اجرای تعهدات قانونی واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه دولتی و دولتی را، از جمله مهمترین عوامل وجود مشکلات اقتصادی و صنعتی استان یزد دانست و بیان کرد: متأسفانه تا کنون ۱۴۸ میلیارد تومان از محل عوارض استخراج سنگ معادن استان یزد، که مربوط به بودجه سال ۹۲ یزد بوده به استان یزد پرداخت نشده.

وی بازدید و حضور در بیش از ۸۰ محله و روستای یزد، اجرایی شدن بیش از ۶۰ درصد مصوبات جلسات محله‌ای که با حضور مسئولان برگزار شده، راه‌اندازی ۴ مرکز تحقیقاتی، دریافت مجوز ۵۵۰ تخت بیمارستانی ویژه بیمارستان‌های شهر یزد و پیگیری احداث ۴ مرکز اورژانس خیرین را، از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار دفتر نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی قانون‌گریزی را از جمله راه‌های ایجاد فسادهای کلان اقتصادی در کشور دانست و عنوان کرد: استان یزد به دلیل داشتن ظرفیت های بالای اقتصادی و صنعتی، به آمایش صنعتی جدی نیاز دارد.

وی با اشاره به ضرورت رسیدگی به شرایط نامطلوب زیست محیطی استان یزد گفت: تا سه سال آینده تمام روستاهای کشور به ویژه استان یزد به آب آشامیدنی و گاز تجهیز می شوند.  

جوکار استفاده از دانش بومی و فناوری داخلی را یکی از ضروری‌ترین راهکارهای ارتقای شرایط اقتصادی در استان یزد و کشور عنوان کرد و اظهار داشت: جلوگیری از واردات کالاهایی که امکان تولید آنها در داخل وجود دارد، ضروری است.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..