کاهش مصرف فرآورده های نفتی در هشت ماه یزد

no-thumbs

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده نفتی ایران منطقه یزد اعلام کرد: در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد در مصرف نفت سفید ، 46.5درصد در نفت کوره و 22.5درصد در نفت سفید کاهش داشته ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) محمد فرازمند گفت: هشت ماه امسال ، ۳۲۸ میلیون و۳۵۳هزار لیتر بنزین،۱۷ میلیون و ۷۷۱ هزار لیتر نفت سفید، ۶۹۵ میلیون و ۹۷۶هزار لیتر نفت گاز ، ۷۰میلیون و ۴۳۰ لیتر نفت کوره و ۳۵ میلیون ۷۰۲ هزار متر مکعب گاز ال پی جی در استان یزد توزیع شده است.

وی افزود: در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در مجموع مقدار یک میلیارد و۱۴۸میلیون ۲۳۹هزار لیتر فرآورده در این استان توزیع شده که در مصرف بنزین موتور با افزایش۴.۹ روبروبوده ایم و در سایر مصارف کاهش داشته ایم.
سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده نفتی ایران منطقه یزد تاکید کرد: این موضوع ناشی از مدیریت مصرف از سوی مصرف کنندگان واجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه هاست.
فرازمند درباره مصرف گاز سی ان جی در ۴۴ جایگاه تک منظوره استان نیز گفت: در این مدت مقدار ۶۶میلیون و ۱۲۸ هزار و ۵۰۹ متر مکعب گاز مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰۳ هزار و ۷۶۸ متر مکعب افزایش داشته ایم
وی با اشاره به وضعیت مصرف فرآورده ها در شهرهای بدون گازشهری اظهار کرد: خوشبختانه در بیشتر شهرهای این استان گاز شهری توسعه یافته وتعداد محدودی روستا در شهرستان مهریز و تفت و روستاهای شهرستان بافق و بهاباد بدون گاز شهری هستند و این شرکت با ذخیره سازی به موقع و اعلام۳ مرحله کالابرگ نفت سفید در تامین سوخت خانوارهای مصرف کننده این فرآورده تمهیداتی اندیشیده تا قبل از فصل سرما سوخت این خانوارها تامین شود.
تاکنون در استان یزد ۱۸ شهر و ۱۸۲ روستا به شبکه گاز طبیعی متصل شده که این امر موجب بهره مندی ۹۳ درصد جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی شده است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..