نوه شهید صدوقی نظر مادرش را گفت:

تصمیم خواهر رییس دولت اصلاحات درباره نامزدی در مجلس از حوزه یزد مشخص شد

نوه مرحوم آیت‌الله صدوقی در توضیحی درباره اخبار مربوط به احتمال حضور دختر آیت‌الله روح‌الله خاتمی، در انتخابات پیش رو، این اخبار را از اساس تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) حجت‌الاسلام محمد صدوقی نوه آیت‌الله صدوفی، شهید محراب، درباره خبری مبنی بر احتمال حضور همسر مرحوم حجت‌الاسلام صدوقی در انتخابات گفت: ایشان قصدی برای حضور در انتخابات ندارند.

صدوقی همچنین درباره احتمال حضور دیگر اعضای خانواده صدوقی در انتخابات تصریح کرد: من درباره خودم می‌توانم صحبت کنم که فعلا هم برنامه‌ریزی برای این کار ندارم. همچنین از جانب مادرم هم این اجازه را دارم که بگویم ایشان قصدی ندارد. حالا اگر کسی دیگری مد نظرتان هست من اطلاعی ندارم.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که «خانم صدوقی فعلا قصدی ندارد یا اینکه ممکن است بعدا بخواهند در انتخابات شرکت کنند؟»، گفت:‌ ایشان قطعا برنامه‌ای ندارند.

به گزارش آنا، اخیران در سایت‌ها، خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه «سیده مریم خاتمی» خواهر رئیس جمهوری دولت اصلاحات و همسر امام جمعه فقید یزد به‌عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی جناح اصلاح طلب شهر یزد در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری خواهد بود.

همچنین در این راستا گفته می‌شود مریم خاتمی، به عنوان گزینه احتمالی اصلاح‌طلبان یزد مطرح است. در همین حال،گزینه‌های دیگری همچون، «حبیب‌الله بیطرف» وزیر نیرو در زمان دولت اصلاحات، «علی اکبر اولیاء» نماینده یزد درمجلس هشتم، برای حوزه انتخابیه این شهر مطرح هستند.

«سیده‌ مریم خاتمی» چهارمین فرزند سکینه ضیایی‌ اردکانی و مرحوم آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی، خواهر رئیس‌جمهوری پیشین و همسر مرحوم حجت‌الاسلام حاج شیخ محمدعلی صدوقی است که در ١٦ اسفند ١٣٢٧ در اردکان متولد شد.

وی دوره ابتدایی را در این شهر فرا گرفت. در آن زمان دبیرستان دخترانه‌ای در اردکان وجود نداشت ولی علاقه‌اش به تحصیل و نیز تشویق پدرش به مطالعه آزاد و فراگیری علم، سبب شد آیت‌الله خاتمی در سال ١٣٤٦ او را به اصفهان نزد برادرش‌، که آن زمان در اصفهان مشغول تحصیل بود، بفرستد. همچنین او در ١٢ سالی که در قم اقامت داشت، صرف و نحو عربی را آموخت.

در سال ١٣٤٧ در دانشگاه تهران پذیرفته شد و در رشته فلسفه به تحصیل پرداخت. علاقه به ادامه تحصیل، او را دوباره به دانشگاه کشاند و در سال ١٣٨٢، تحصیلات کارشناسی ارشد در رشته عرفان اسلامی را به پایان رساند. سیده‌ مریم خاتمی در سال ١٣٤٩ با مرحوم محمدعلی صدوقی، فرزند شهید آیت‌الله محمد صدوقی، ازدواج کرد که حاصل این پیوند سه فرزند دختر و یک پسر است.

بخش نظردهی بسته شده است..