استقرار راهدارخانه زمستانی استان در گردنه علی‌آباد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رئیس پلیس راه استان درباره اجرای طرح راهداری زمستانی در جاده‌های استان از ۲۳ آذرماه برای ۳ ماه می‌گوید: تیم مخصوص راهداری زمستانی قرار است در راهدارخانه سیدآباد در گردنه برف‌گیر علی‌آباد در محور یزد- شیراز مستقر شود.
به گزارش همشهری«احمد مظفری» با اشاره به پیش‌بینی افزایش بارش‌ها در سال جاری، ادامه می‌دهد: هدف از اجرای طرح راهداری زمستانی کاهش تصادفات و تسهیل در عبور و مرور در جاده‌های برون‌شهری است. وی ادامه می‌دهد: نمک‌پاشی و برف‌روبی جاده‌های مواصلاتی استان با همکاری اداره کل راه و شهرسازی از اقدامات پیش‌بینی شده برای افزایش ایمنی جاده‌های استان در زمان بارش است.
این مسئول با تاکید بر ضرورت افزایش ایمنی خودروها و تجهیز آنها به زنجیر چرخ، چراغ قوه، سیستم گرمایشی مناسب و برف پاک‌کن سالم، می‌گوید: تجهیز ناوگان باری و مسافربری به این تجهیزات بیش از پیش لازم و ضروری است.
مظفری با اشاره به مشارکت پلیس راه، اداره کل راه و شهرسازی و اورژانس برای اجرای طرح راهداری زمستانی، می‌افزاید: راهدارخانه‌های جاده‌های مواصلاتی استان در طول زمان اجرای این طرح برای تامین نیاز رانندگان عبوری به غذا و پوشاک مورد نیاز مسافران، مجهز خواهند شد.
وی ادامه می‌دهد: گردنه علی‌آباد، گردنه خرانق، گردنه رباط، گردنه کرمانشاهان و گردنه ارچلان از گردنه‌های برف‌گیر استان هستند که پوشش طرح راهداری زمستانی در آنها ضروری است.
رئیس پلیس راه استان همچنین از حادثه‌خیز بودن محور یزد- مهریز و برعکس به دلیل شیب جاده و لغزندگی آن در زمان بارش‌ها خبر می‌دهد و می‌افزاید: حجم بالای تردد خودروهای سبک و سنگین در این محور لزوم رفع حادثه‌خیزی آن در زمان بارش را مضاعف کرده است.
وی ادامه می‌دهد: عرض این جاده باید افزایش یابد چرا که با اولین بارش باران و برف، اصطکاک جاده کاهش می‌یابد و خودروها منحرف می‌شوند؛ این در حالی است که اگر عرض جاده افزایش یابد، حوادث کمتری در اثر انحراف خودروها بروز می‌کند.
این مسئول بر ضرورت حضور راهداران در این محور و تسریع در نمک‌پاشی مسیر برای جلوگیری از یخ‌زدگی و لغزندگی محور یزد- مهریز و برعکس تاکید می‌کند و می‌گوید: در صورت انجام‌نشدن این اقدامات، شاهد بروز تصادفات زنجیره‌ای در این محور خواهیم بود. مظفری با بیان این‌که بیشترین تردد در جاده‌های مواصلاتی استان در محور یزد- مهریز و یزد- میبد و برعکس است، می‌افزاید: رانندگان باید با توجه به شرایط جوی با فاصله مناسبی از یکدیگر حرکت کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..