اصغرنیا در یزد خبر داد:

حضور فعالانه بنیاد جانبازان هفتم تیر حزب جمهوری اسلامی در انتخابات اسفند۹۴

بنیاد جانبازان هفتم تیر حزب جمهوری اسلامی (جهت) آمادگی خود را برای حضور فعالانه در عرصه انتخابات خبرگان رهبری و مجلس دهم اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی و مسئول تشیکلات "جهت" در جمع خبرنگاران رسانه‌های محلی و ملی در یزد با اعلام این خبر افزود: بازماندگان حادثه هفتم تیر در سال ۱۳۸۳ بنیاد جانبازان هفتم تیر حزب جمهوری اسلامی (جهت) را بمنظور فعالیت‌های سیاسی خود در وزارت کشور ثبت کردند.

محمد حسن اصغرنیا افزود: این اقدام در جهت جلوگیری از تحریف واقعه هفتم تیر و همچنین جلوگیری از مصادره شخصیت شهید بهشتی صورت گرفته است.

این فعال سیاسی و پژوهشگر تاریخ با اعلام این مطلب که این تشکل سیاسی در دو انتخابات اسفند ۹۴ بطور فعالانه مشارکت خواهد کرد، بیان داشت: در این رابطه لیست کاندیداهای مورد حمایت خود را اعلام خواهیم کرد.

اصغرنیا به ارزیابی خود از انتخابات پیش رو هم پرداخت و گفت: مشارکت پرشوری را شاهد خواهیم بود.

وی در خصوص دو انتخابات اسفندماه این مطلب را متذکر شد که انتخابات خبرگان اهمیت بیشتری نسبت به مجلس دهم دارد.

مسئول تشکیلات "جهت" در این خصوص گفت که افرادی باید به خبرگان راه پیدا کنند که جهان بینی داشته باشند و شخصیت آنان بعد بین المللی داشته باشد.

اصغرنیا در عین حال اضافه کرد که اگر مجلس خوبی داشته باشیم، وزرای بهتر انتخاب می‌شوند و دولت هم فعال‌تر خواهد بود.

این یار دیرین شهید بهشتی، درباره مولفه‌های انتخاب کاندیداهای مورد حمایت بازماندگان حادثه هفتم تیر هم سخن گفت و آن را شایستگی، اخلاقی، عامل وحدت بودن و… اعلام کرد.

اصغرنیا با اشاره به یکی از سخنان امام راحل مبنی بر اینکه تکلیف داریم در امور سیاسی دخالت کنیم، بیان داشت: کاندیداهایی را که از افراط و تفریط به دور باشند، مورد حمایت قرار می‌دهیم.

او به چهره‌های استان یزد هم در ارتباط با انتخابات مجلس اشاره کرد و افزود: ورود افراد شاخص یزد به مجلس می‌تواند سطح مجلس را ارتقاء دهد.

این عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی در ادامه سخنان خود با انتقاد از برخی شخصیت‌ها که در سخنان خود اعلام کرده‌اند، این حزب منحل شده، گفت: فیتیله حزب بنابه برخی مصلحت‌ها در زمان امام راحل پایین کشیده شد ولی هیچگاه این حزب منحل یا تعطیل نشد.

وی یکی از نمونه اقدامات بازماندگان حزب را برگزاری مراسم مردمی سالگرد شهدای هفتم تیر در این ۳۴ سال اعلام کرد و گفت: این مراسم علاوه بر تهران، تقریبا در همه استان‌ها برگزار می‌شود.

عضو بازمانده حادثه هفتم تیر گفت: در واقعه هفتم تیر ۷۳ نفر به شهادت رسیدند و ۲۷ نفر هم مجروح و جانباز شدند و هیچ تشکلی ادعا ندارد که مانند حزب جمهوری تا این حد شهید و جانباز به انقلاب تقدیم کرده باشد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون نزدیکی ایران و روسیه در این مقطع هم گفت: باید مراقب رفتار روسیه بود، چراکه روسیه در سال‌های گذشته می‌توانست از حق وتوی خود استفاده کند و جلوی اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان را بگیرد ولی اینکار را نکرد.

خبرانلاین

بخش نظردهی بسته شده است..