آنفلوانزا از کرمان به یزد رسید

در حالیکه دور روز پیش رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد از تمهیدات ویژه این دستگاه اجرایی در خصوص کنترل شیوع بیماری آنفلوانزا دراین استان خبرداده بود اما معاون بهداشتی این دانشگاه از حکایت دیگری دراین موردسخن گفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از شناسایی دو بیمار مبتلا به آنفلوانزا در یزد خبر داد و گفت: این دو نفر تحت درمان هستند و بیماری آنها کنترل شده است.

محمدحسن لطفی اظهار داشت: تاکنون مورد دیگری از این بیماری که در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان تلفات گرفته است، گزارش نشده و هیچ مورد فوتی در استان یزد نبوده است.

وی افزود: به دلیل آلودگی هوا و بازگشت زائران کربلا، ویروس بیماری‌ها پراکنده است و لازم است پیشگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تصریح کرد: افراد آلوده به بیماری و هر نوع سرماخوردگی بهتر است از ماسک استفاده کنند ضمن اینکه افراد سالم نیز باید تا حد امکان از روبوسی، در آغوش گرفتن و مراوده طولانی مدت با افراد سرماخورده خودداری کنند.

وی تاکید کرد: افراد مسن، زنان باردار، بیماران قلبی، کودکان زیر پنج سال، بیماران دیابتی و … گروه‌های در معرض خطر این بیماری هستند که بهتر از با تهیه واکسن، بدن خود را در برابر این بیماری ایمن کنند.

لطفی تصریح کرد: جای هیچ نگرانی وجود ندارد اما لازم است نکات بهداشتی رعایت شود زیرا در غیر این صورت بعید نیست این بیماری در یزد نیز مانند کرمان اپیدمی شود اما در صورت رعایت نکات بهداشتی، این بیماری قابل کنترل خواهد بود.

چند روز پیش نیزرییس دانشگاه علوم پزشکی یزد از تمهیدات ویژه این دستگاه اجرایی در خصوص کنترل شیوع بیماری آنفلوانزا دراین استان خبرداد.

دکتر محمد رضا میرجلیلی در گفتگوی اختصاصی با تابناک یزد،با اشاره به شیوع این بیماری در شهر همجواری استان یزد اظهار داشت:از هموطنان تقاضامندم با توجه به سرد شدن هوا بهداشت فردی را اکیداً رعایت کنند.

وی گفت:دانشگاه علوم پزشکی یزد نزدیک به دوماه است که با آماده باش نیروهای موجود خود در این مبحث با نظارت های ویژه ،نقش مهمی را در کنترل بیماری آنفلوانزا در استان یزد داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: اطلاع رسانی و روشهای مختلفی که در کاهش این بیماری نقش جدی داشته است از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام پذیرفته است.

میرجلیلی درعین حال افزود:البته موارد مشکوکی در این خصوص با آن مواجه بودیم اما با درایت و دقت پرسنل دانشگاه علوم پزشکی یزد این بیماری در استان یزد کنترل شده است.

وی درپایان تصریح کرد:دانشگاه علوم پزشکی یزد با وجود نیروی متخصص و سرآمد هوشمندانه شیوع آنفلوانزا را در استان یزد کنترل کرده است.

بخش نظردهی بسته شده است..