۴۵ دانشجوی برتر دانشگاه یزد تجلیل شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) از ۴۵ دانشجوی برتر دانشگاه یزد با حضور استاندار، رئیس دانشگاه یزد و جمعی از دانشجویان فارغ التحصیل تجلیل شد.

این مراسم فارغ از رنگ و بوی سیاسی و در فضایی فرهنگی، دوشنبه شب در سالن آمفی تئاتر دکتر جلیل شاهی دانشگاه یزد برگزار شد.

رئیس دانشگاه یزد در این مراسم با بیان اینکه دانشجو باید در دانشگاه مسیر علمی و فرهنگی را طی کند، اظهار داشت: جامعه امروز به نخبگان علمی، فرهنگی و اخلاقی نیاز دارد و این افراد باید در جامعه شاخص شوند.

محمدصالح اولیا بیان کرد: دانشگاه باید مرکزی برای تربیت دانشجویانی دارای روحیه همه جانبه نگری باشد و رسالت دانشجو تنها پرداختن به مسائل سیاسی نیست.

وی تصریح کرد: آینده نظام اسلامی نیازمند نیروهای با اخلاق، متعهد و نخبه است که این افراد باید در دانشگاه‌ها تربیت شوند بنابراین گفتمان دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه یزد یک گفتمان علمی و فرهنگی است.

معاون دانشجویی دانشگاه یزد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در مراسم روز دانشجو در دانشگاه یزد ۴۵ دانشجو شایسته تقدیر شناخته شده اند که از تعدادی از آنها به عنوان نماینده بقیه دانشجویان برگزیده تجلیل می شود، اظهار داشت: این دانشجویان شامل سه دانشجوی فعال و صاحب افتخار در مسابقات و المپیادهای ملی ورزشی، ۱۳ دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکتر در زمینه پژوهشگری، ۱۲ دانشجوی نخبه قرآنی و هفت دانشجوی استعداد درخشان دانشکده‌های پنجگانه دانشگاه یزد است.

علی مروتی بیان کرد: ۱۰ نفر از دانشجویان نیز در همه مقاطع تحصیلی از میان دانشجویانی انتخاب شده اند که سال گذشته در روز ۱۶ آذر در مراسم انتخاب دانشجوی نمونه شرکت کردند.

وی یادآور شد: دانشجویان رتبه‌های اول تا سوم مقاطع مختلف در رشته‌های مختلف نیز که حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه یزد را تشکیل می‌دهند، به مناسبت روز دانشجو لوح تقدیر دریافت خواهند کرد.

به گزارش مهر، ۱۶ آذر هر سال به بهانه شهادت شهیدان شریعت رضوی، بزرگ نیا و قندچی که در ۱۶ آذر سال ۳۲ به شهادت رسیدند، روز دانشجو تعیین و نامگذاری شده است.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..