برنامه‌های هفته وقف در یزد اعلام شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون فرهنگی، اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان یزد برنامه‌های هفته وقف در استان را اعلام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود میرجلیلی،  اظهار کرد: همزمان با هفته وقف برنامه‌های متنوعی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه، ۱۸ آذرماه روزوقف، همدلی و همزبانی نام‌گذاری شده است که تجدید میثاق با شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه یزد، دیدار با جوکار، منتخب مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و دیدار با استاندار یزد از برنامه‌های این روز خواهد بود.

میرجلیلی افزود: روز پنجشنبه، ۱۹ آذرماه به نام وقف، قرآن، سنت نبوی، سیره ائمه اطهار(ع) نا‌م‌گذاری شده است که مراسم‌ ویژه رحلت نبی مکرم اسلام و امام مجتبی(ع) اجرا خواهد شد و همچنین، در این روز غبارروبی بقاع متبرکه را خواهیم داشت.

دبیر ستاد هفته وقف در استان یزد گفت: روز جمعه با عنون وقف، نهاد ممتاز دینی، اجرای امینانه نیات واقفین نامگذاری شده که سخنرانی مدیرکل اوقاف  و امور خیریه را قبل از خطبه های نماز جمعه خواهیم داشت.

میرجلیلی افزود: روز شنبه، وقف، تجلی مودت اهل بیت(ع) با تکریم امامزادگان و در این روز مراسم‌ ویژه شهادت امام رضا(ع) تحت عنوان بصیرت عاشورایی در سطح امامزادگان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: روز یکشنبه، وقف، علم و فناوری و نقش حوزه و دانشگاه نامگذاری شده که در این روز همایش وقف و رسانه برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان یزد اظهار کرد: روز دوشنبه با نام وقف، بانوان و مشارکت های مردمی و برگزاری نشست با شهردارها و روسای شورای شهر، همایش یاوران وقف از جمله برنامه های این روز است.

میرجلیلی افزود: روز سه‌شنبه تحت عنوان وقف، بهره‌وری موقوفات و اقتصاد مقاومتی و مراسم کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌ها و نشست با کارشناسان دادگستری و همایش وقف و بانوان از برنامه‌های این روز است.

دبیر ستاد هفته وقف در استان یزد جلسه تفسیر مدیران استان، نشست خبری مدیرکل و میزگرد وقف و اقتصاد را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

منبع: ایکنا

بخش نظردهی بسته شده است..