ساخت ۵ ایستگاه دوچرخه در شهر دوچرخه‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ۵ایستگاه دوچرخه‌سواری قرار است با تفاهم شهرداری یزد و هیات دوچرخه‌سواری استان در منطقه صفائیه ایجاد شود تا گامی برای احیای شهر دوچرخه‌ها برداشته شود.
 شهر یزد که در سال‌های اخیر به شدت از اصالت‌های خود از جمله دوچرخه‌سواری دور شده این روزها در پی بازیافتن ارزش‌هایی است که در اثر غفلت از دست داده است.
شهر دوچرخه‌ها یکی از عناوین زیبای این دیار است چرا که ساکنان آن در گذشته برای طی مسافت‌های داخل شهر از دوچرخه‌ استفاده می‌کردند. شهر دوچرخه‌ها، این روزها محل انباشت خودروها و موتورهایی است که برای طی مسافت‌های دور و نزدیک در معابر شهر تردد می‌کنند.

احیای فرهنگ دوچرخه‌سواری
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار یزد با اشاره به تلاش‌های شهرداری برای احیای فرهنگ دوچرخه‌سواری به‌منظور کاهش ترافیک معابر به ویژه در هسته مرکزی شهر، از تفاهم شهرداری با هیات دوچرخه‌سواری استان برای احیای دوچرخه‌سواری خبر می‌دهد.
«محمدرضا شفیعی» به همشهری می‌گوید: امسال، اولین ایستگاه دوچرخه‌سواری استان در میدان آزادی نصب شد و تلاش برای افزایش این ایستگاه‌ها نیز با جدیت دنبال شد.
وی ادامه می‌دهد: با توجه به ایجاد زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در برخی از نقاط شهر از جمله منطقه صفائیه، ایستگاه‌های بعدی در مسیرهای موجود دوچرخه‌سواری استان ایجاد می‌شود.
این مسئول می‌گوید: ایستگاه‌ها با محوریت هیات دوچرخه‌سواری استان و با مشارکت بخش‌خصوصی ایجاد می‌شود.
شفیعی ادامه می‌دهد: مسیر تعیین شده برای احیای فرهنگ دوچرخه‌سواری در منطقه صفائیه از میدان دانش‌آموز آغاز شده و تا میدان ابوذر امتداد می‌یابد. وی می‌افزاید: مسیرهای فرعی دارای زیرساخت دوچرخه‌سواری هم به مرور زمان در طرح گنجانده خواهد شد.
معاون شهردار همچنین درباره پوشش این طرح در هسته مرکزی شهر نیز توضیح می‌دهد: قرار است از مشارکت‌کنندگان متعددی برای ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری در شهر بهره بگیریم.
شفیعی با بیان این‌که مسیرهای دوچرخه‌سواری به عرض یک متر و ۷۵سانتی‌‌متر در برخی از معابر شهر اجرا و کف‎‎سازی شده، می‌گوید: به این ترتیب زیرساخت‌های لازم برای تردد دوچرخه‌سواران فراهم شده است.
وی از ایجاد این زیرساخت‌ها در برخی از معابر شهر از جمله بخشی از خیابان آیت‌الله کاشانی، خیابان امام خمینی(ره) و بلوار شهیدان اشرف و غیره خبر می‌دهد.
معاون شهرداری از توسعه طرح احیای دوچرخه‌سواری در همه نقاط شهر، به ویژه برای رونق گردشگری در بافت تاریخی یزد خبر می‌دهد.
شفیعی با بیان این‌که ایجاد ایستگاه‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری برای ارائه خدمات گردشگری نیز کارآمد است، می‌افزاید: اجرای این طرح، فرصت گردشگری با دوچرخه در بافت تاریخی را فراهم خواهد کرد و به همین دلیل در مسیر گردشگری ایجاد خواهد شد.

بهره‌برداری از زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری شهر
رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان نیز در گفت‌و‌گو با همشهری با اشاره به شهرت شهر یزد به شهر دوچرخه‌ها، تغییر فرهنگ زندگی مردم را عامل کمرنگ شدن این فرهنگ می‌داند.
«محمدحسین ریاحی» با بیان این‌که با ماشینی شدن زندگی‌ها، فرهنگ دوچرخه‌سواری از استان رخت بربسته است، ادامه می‌دهد: استفاده از دوچرخه، جدا از سلامت جسم به عنوان یک ورزش هوازی، در سلامت روح هم موثر است.
وی می‌افزاید: رونق و احیای این ورزش در بعد همگانی و برای سنین مختلف جامعه مورد تاکید و توجه هیات دوچرخه‌سواری استان است.
این مسئول اظهار می‌کند: هیات دوچرخه‌سواری استان با همکاری شهرداری و برگزاری جلسات مشترک برای احیای فرهنگ دوچرخه‌سواری در استان تلاش می‌کند.
وی از تفاهم اخیر هیات با شهرداری یزد برای ایجاد ۵ ایستگاه جدید دوچرخه‌سواری در منطقه صفائیه خبر می‌دهد و می‌افزاید: این اقدام برای اشاعه فرهنگ دوچرخه‌سواری صورت گرفته است.
ریاحی می‌گوید: شهرداری یزد تاکنون برای ایجاد زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری تلاش‌هایی انجام داده که باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی از مشارکت بخش خصوصی برای نصب و راه‌اندازی این ایستگاه‌ها خبر می‌دهد و می‌گوید: امیدواریم ایجاد مسیر سبز در منطقه صفائیه یزد، حد فاصل میدان دانش‌آموز تا میدان ابوذر مورد استقبال علاقه‌مندان به ورزش دوچرخه‌سواری قرار گیرد. وی اظهار می‌کند: متولیان این ایستگاه‌ها با دریافت کارت‌های شهروندی که برای متقاضیان صادر می‌شود، به کرایه دادن دوچرخه به علاقه‌مندان اقدام می‌کنند.
ریاحی می‌گوید: مسیر سبز برای شهروندانی که علاقه‌مند به دوچرخه‌سواری با دوچرخه‌های شخصی هستند نیز قابل استفاده است.

همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..