گزارشی ازمراسم فعالان حوزه نشر کتاب و روستاهای برگزیده دوستدار کتاب یزد:

رونمایی از کتاب”مرجئه”/شرکت ۷۰ روستای استان یزد در طرح روستاهای دوستدار کتاب/تجلیل از حسن مفیدی پیشکسوت فرهنگی استان یزد

آیین تجلیل از خادمان نشر کتاب و روستاهای برگزیده دوستدار کتاب استان یزد به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و دفتر امور روستایی استانداری یزد در تالار فرهنگ یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) در این مراسم از دهیاران روستاهای شمسی،ابراهیم آباد،رشکوئیه،چاهک،کرخنگان،رییس آباد،مهرآباد،میرک آباد،آسفیج،مزرعه نو و قطرم به دلیل همت در ترویج کتاب و کتابخوانی ،تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

همچنین در بخش انتشارات از آفتاب نارین،توز و قلم ، بعنوان انتشارات فعال انتخاب و تجلیل شدند.از انتشارات اندیشمندان یزد،نیکو روش،آرتا کاوا وعلم نوین نیزقدردانی شد.

از انتشارات رخداد کویر نیز بعنوان ناشر برگزیده کتاب کودک و نوجوان بعنوان یکی از انتشاراتی های فعال در این حوزه قدردانی بعمل امد.

نوبسنده برتر این مراسم هم حسین ملک زاده و هادی حکیمیان معرفی شدند.ازهفته نامه محلی ندای یزد بعنوان رسانه برتر در حوزه کتاب قدردانی شد. از یزد امروز و پرگارنیز تشکر شد.

چاپحانه کسری بدلیل چاپ ۲۲ عنوان کتاب در یکسال گذشته بعنوان چاپخانه دار برترتجلیل بعمل امد و از چاپخانه های هفتم تیر ،نقطه و سروش هم تشکر و قدردانی شد.

از مرضیه حسن زاده هم بعنوان تصویر گر برترکتاب کودک و نوجوان تجلیل شد،البته ازمحمد مهدی میرزا بابایی بواسطه طراحی و صفحه آرایی ۶۵ عنوان کتاب تجلیل و قدردانی بعمل امد.

کتابفروش فعال استان یزد هم عباس رضایی کتابفروشی دانشجو معرفی شد و از کتابسرای حاجی حسنی ، شهر کتاب ورستاک نیز بعنوان کتابفروشی های حامی پایتخت کتاب تقدیر بعمل آمد.

کتاب"مرجئه"در یزد رونمایی شد

در مراسم آیین تجلیل از خادمان نشر کتاب و روستاهای برگزیده دوستدار کتاب استان یزد ،کتاب "مرجئه" نیز با حضورمعاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و جمعی از مدیران استان یزد در محل تالار فرهنگ یزد رونمایی شد.

این کتاب ارزشمند تالیف حجه الاسلام و المسلمین شهاب الدین وحیدی مهرجردی است که در جشنواره نشان دهخدا،در حوزه ادیان و عرفان اثر برگزیده شناخته شد.

جشنواره نشان دهخدا اولین دوره کتاب سال اعضای هیات علمی دانشگاه های سراسر کشور ویژه حوزه علوم انسانی است که در تاریخ۲۶ آبان ماه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و رئیس کتابخانه ملی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.

نو بودن محتوای اثر،نقش اثر در ارتقاء علوم انسانی، سامان‌بندی کتاب از منظر تناسب قطع، زیبایی جلد و ارتباط طرح با محتوا، کتاب‌پردازی و صفحه‌آرایی چشم‌نواز، ویراسته بودن اثر، داشتن فهرست مطالب، مقدمه، نمایه‌ها و کتابشناسی، میزان تناسب اثر با نیازهای جامعه علمی کشور از معیارهای انتخاب کتاب در این جشنواره بود که اثر برگزیده در حوزه ادیان و عرفان به دکتر شهاب الدین وحیدی مهرجردی به خاطر تالیف کتاب "مرجئه" تعلق گرفت.

دکتر شهاب الدین وحیدی مهرجردی تا کنون کتابهایی با عناوین (مرجئه، اسرار الصلاه ۶جلد، درآمدی به آیین پروتستان، عقل در ساحت دین) به رشته تحریر درآورده است.

 

از حسن مفیدی پیشکسوت فرهنگی استان یزد تجلیل بعمل آمد

از خدمات سی ساله حسن مفیدی پیشکسوت فرهنگی استان یزد در مراسم آیین تجلیل از خادمان نشر کتاب و روستاهای برگزیده دوستدار کتاب استان یزد قدردانی بعمل آمد.

وی که اخیرا بعنوان معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به افتخار بازنشستگی نائل شده است از خدمات ارزنده فرهنگی و هنری که سالها به استان یزد داشته است تجلیل بعمل آمد.

مفیدی نیز در این مراسم طی سخنانی کوتاه با قدردانی از اصحاب فرهنگ و هنر،خواهان اهتمام بیشتر دولتمردان به حوزه فرهنگ و هنر شد.

در این مراسم همچنین سید خلف حوتی نژاد بعنوان سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد معرفی گردید.

 

معاون استاندار یزد: درحوزه ترویج کتاب و کتابخوانی نیازمند عزمی جدی هستیم

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد با اشاره به سرآمدی و ظرفیت های ناب فرهنگی که دراستان یزد وجود دار،گفت:درحوزه ترویج کتاب و کتابخوانی نیازمند عزمی جدی هستیم.

محمد علی طالبی در مراسم آیین تجلیل از خادمان نشر کتاب و روستاهای برگزیده دوستدار کتاب استان یزد،گفت:متاسفانه شاخص های مرتبط با حوزه کتاب زیبنده استان دارالعلم یزد نیست.

وی تاکید کرد که باید تلاشهای جدی برای ارتقاء حوزه کتاب و کتابخوانی در استان یزد صورت بگیرد.

وی با اشاره به مطرح شدن استان یزد بعنوان یکی از نامزدهای جدی پایتخت کتاب در سال گذشته ،گفت:باید با برنامه های متنوع سعی نماییم یکی از استانهای مهم کشور دربحث پایتخت کتاب باشیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی استاندار یزد هم در این مراسم از اماده شدن بسترهای لازم کتابخوانی درروستاهای استان خبر داد.

مقیمی با بیان اینکه همت دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استان نگاه ویژه به حوزه فرهنگ است،تصریح کرد:شورای توسعه مشورتی روستاهای استان که از نحبگان و فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی تشکیل شده اند بزودی شروع بکار می نماید.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار امیدواری کرد که روستاهای استان نیز همانند سال گذشته یکی از روستاهای دوستدار کتاب در کشور انتخاب شوند.

این مقام مسئول گفت:سال گذشته روستای ابراهیم آباد استان یزد بعنوان یکی از ۱۰ روستای برگزیده دوستدارکتاب انتخاب شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:شرکت ۷۰ روستای استان یزد در طرح روستاهای دوستدار کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:۷۰روستای استان یزد درطرح روستاهای دوستدار کتاب طرحهای خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال نموده اند.

علی غیاثی ندوشن گفت:امسال به ابتکار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد دراین مراسم از ۱۱ روستای دوستدارکتاب تجلیل بعمل آمد.

وی بااشاره به برگزیده شدن یکی از روستاهای استان یزد در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب کشور،افزود:سال گذشته روستای ابراهیم آباد بدلیل برخی کارهای ابتکاری در حوزه کتاب توانست یکی از ۱۰روستای برگزیده کشور در بحث روستای دوستدار کتاب باشد.

وی گفت:امیدوارم امسال نیز باتوجه شرکت خوب روستاهای استان یزد در این مبحث، دوباره بتوانیم در سطح کشورروستاهای بیشتری از این استان بعنوان حامی و دوستدار کتاب معرفی شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه به ارسال طرح این استان در پایتخت کتاب اشاره کرد و گفت:برنامه های مهم و متنوعی با همکاری برخی دستگاههای اجرایی و تشکل های غیر دولتی اماده و به دبیرخانه مرکزی آن ارسال شد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که کتاب های تولیدی بیشتری با توجه به استعدادهاو ظرفیت های استان یزد منتشر و چاپ شود.

غیاثی ندوشن در عین حال افزود:باید هرچه زودترانجمن اهل قلم در استان یزد راه اندازی شود.

به گفته این مقام مسئول،این اداره بزودی جلسات نقد و نمایشگاههای متنوع کتاب رابا همکاری دانشگاههای استان،مدیریت امورکتابخانه ها و صاحبنظران فرهنگی در استان یزد برگزار می نماید.

همچنین سید خلف حوتی نژاد سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم از حمایتهای مادی و معنوی از حوزه کتاب و کمیته خرید کتاب خبر داد.

به گفته وی تفویض اختیار کارگروه چاپ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان یزد واگذار شده است.

لازم به ذکر است، آیین تجلیل از خادمان نشر کتاب و روستاهای برگزیده دوستدار کتاب استان یزد به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و دفتر امور روستایی استانداری یزد در تالار فرهنگ یزد برگزار شد.

بخش نظردهی بسته شده است..