کمک ۱.۹ میلیارد تومانی اوقاف به مساجد یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیریت منابع و پشتیبانی اوقاف و امور خیریه استان یزد از کمک یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی اوقاف به مساجد استان یزد خبر داد.

رمضانعلی خادمی،در نشستی خبری اظهار داشت: اقدامات اوقاف و امور خیریه در حال حاضر در ۱۰ اداره و دفتر نمایندگی در حال انجام است و آخرین دفتر نمایندگی سال گذشته در شهرستان بهاباد راه‌اندازی شد.

وی عنوان کرد: سامانه جامع بانک اطلاعات و مدیریت بقاع متبرکه در همه این دفاتر استقرار یافته و تمام امور مرتبط با اداره اوقاف در این سامانه در حال انجام و پیگیری است.

مدیریت منابع و پشتیبانی اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به کارکردهای خوب این سامانه بیان کرد: در سال گذشته اسناد هزینه‌ای به صورت دستی و سنتی انجام می‌شد اما اکنون با راه‌اندازی این سامانه سرعت بسیاری از امور به ویژه در حوزه اداری و مالی افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمک‌های عمرانی صورت گرفته برای مساجد و حسینیه‌های سطح استان اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده، یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه کمک شده است.

خادمی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به توجه ویژه به بحث آموزش نیروهای انسانی بیان کرد: تاکنون ۲۸ دوره آموزشی برای کارکنان و اصحاب وقف در استان یزد برگزار شده که ۸ هزار و ۳۲۰ نفر ساعت در این دوره‌ها شرکت‌ کرده‌اند.

مسئول روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه در سه حوزه تبلیغ، ترویج فرهنگ وقف و اطلاع‌رسانی برنامه‌ها فعالیت صورت گرفته است، اظهار داشت: رویکرد ما اطلاع‌رسانی هم به مردم و هم به مسئولان بوده است.

محمد صادقیان بیان کرد: در حوزه خبر و تصویر تاکنون ۷۵۰ خبر و گزارش تصویری بر روی سایت اوقاف استان یزد منتشر شده و در زمینه تولید بسته‌های اطلاع‌رسانی نیز ۲۸ هزار بسته تولید و توزیع شده است.

وی با بیان اینکه همه تلاش خود را برای جلب اعتماد مردم به حوزه وقف به کار گرفته‌ایم، بیان کرد: آمار وقف‌های امسال نشان می‌دهد که این اعتماد در حال شکل‌گیری است.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..