۳۷ وقف جدید در استان یزد انجام شد

no-thumbs

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد از انجام 37 وقف جدید در استان یزد طی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی، در نشستی خبری به مناسبت هفته وقف با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی اوقاف در دو بخش قرآنی و ترویج فرهنگ وقف انجام می‌شود، اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده، امسال ۳۷ وقف جدید در استان یزد انجام شد.

وی بیان کرد: شهرستان بافق با ۹ وقف و شهرستان تفت با هشت وقف بیشترین آمار وقفیات استان یزد را دارند و بیشترین نیات واقفان در وقف‌های انجام شده در سال جاری مربوط به توسعه مساجد و حسینیه‌ها، خیرات و مبرات، مساعدت به نیازمندان، آموزش قرآن کریم، مراسم روضه‌خوانی برای امام حسین (ع) و … بوده است.

میرجلیلی همچنین عنوان کرد: در هشت ماه گذشته، از محل درآمدهای موقوفات در نیات مذهبی ۷۴۰ میلیون تومان برای نیت واقف در زمینه روضه‌خوانی برای امام حسین (ع) و اطعام عزاداران هزینه شده است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد یادآور شد: ۷۳۰ میلیون تومان نیز برای امور خیریه و ۱۷ میلیون تومان نیز به حوزه‌های علمیه کمک شده و بقیه درآمدهای موقوفات نیز بر اساس نیات واقفان در امور مدنظر آنها هزینه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و قرآنی اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: ۴۲ طرح و برنامه فرهنگی در سطح استان اجرا شده که تعدادی از این طرح‌ها قرآنی بوده و مهم‌ترین آنها نیز مربوط به مسابقات قرآنی سال گذشته بود که طی آن، استان یزد توانست هم در سطح ملی و هم در سطح بین‌المللی با قرائت قاری قربانی فاجعه منا، مرحوم حسن دانش، رتبه نخست را کسب کند.

میرجلیلی یادآور شد: امسال نیز سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی در مرحله استانی برگزار شد و برای نخستین بار ۵۵ نفر به مرحله کشوری این رقابت‌ها راه یافتند و اواخر ماه جاری، این کاروان پرتعداد ۵۵ نفره برای رقابت با دیگر رقبای خود به استان کرمانشاه سفر خواهند کرد.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..