وزیر ارشاد:عده‌ای به دنبال شایعه‌سازی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) خود را فرزند حوزه می‌داند. همان وزیری که همیشه یکی از هدف‌های دلواپسان بوده است و بارها با کارت‌های رنگارنگ‌شان روبه رو شده و استیضاحش شاید یکی از مهم‌ترین خواسته‌های منتقدان تندرو دولت بوده است. فرزند آیت‌الله جنتی در میان منتقدان دولت جزو حلقه وزیرانی است که بیشترین هجمه‌ها را به خود دیده و بارها مورد سوال نمایندگان دلواپس قرار گرفته است. دیروز در حاشیه برنامه‌ای با موضوع حقوق شهروندی در گفت‌وگو با «اعتماد» از ارتباط «گرم و خوب» با علمای قم گفت و اینکه بولتن‌هایی که علیه او تهیه می‌شود نمی‌تواند ارتباط او و قم را سرد کند. وی می‌گوید: من خود را فرزند حوزه می‌دانم. وزیر فرهنگ و ارشاد حسن روحانی ارتباط با مراجع قم را جزو برنامه‌های مهم و روتین خود می‌داند، ارتباطی که در دولت قبل به سردی گراییده بود و حالا علی جنتی آن را بازسازی کرده است و تلاش می‌کند تا این ارتباط به صورت منظم ادامه داشته باشد. دیروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کابینه در جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی کشور با موضوع حقوق شهروندی میزبان الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رییس‌جمهور بود و در این جلسه بار دیگر بر اهمیت حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: در قانون اساسی اصولی راجع به حقوق ملت مطرح شده است اما در مقایسه این قوانین با شرایط امروز، شاهدیم بسیاری از آنها اجرا نمی‌شود و در واقع در عمل پایبند به آنها نبوده‌ایم. وزیر ارشاد به مسوولیت ویژه دستگاه قضایی در حوزه حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز فعالیت‌ها و اقدامات مختلفی در حوزه حقوق شهروندی داشته‌ایم و در این زمینه موضوع نشر و دسترسی آزاد به اطلاعات که در سال ٨٨ تصویب شده بود را اجرایی کردیم و لایحه آن در دولت تهیه شد که به نظرم از اساسی‌ترین کارها در دولت یازدهم موضوع آیین نامه اجرایی قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات بوده است. در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اما علی جنتی حرف‌های دیگری هم برای گفتن داشت. او می‌گوید نقد رفاقتی ندارم. ممکن است درباره برخی فیلم‌ها اختلاف نظر هم باشد اما پس از ارایه توضیحات و اصلاحات انجام گرفته فیلم‌ها مجددا در صورت تایید توسط این شورا مجوز می‌گیرد. وی گفت: برخی فیلم‌ها را تا جایی که اجازه بدهد مشاهده کرده و گاهی نظراتم را هم برای اصلاح آنها می‌دهم مگر فیلمی مشکل خاصی داشته باشد که نتواند اکران شود؛ در غیر این صورت درباره هیچ فیلمی نقد رفاقتی ندارم. علی جنتی در گفت‌وگوی کوتاهی که با «اعتماد» داشت از ارتباطش با قم می‌گوید. گفت‌وگوی کوتاه علی جنتی با «اعتماد» را در ادامه بخوانید.

   به‌طور کلی و در حال حاضر ارتباط و تعامل شخص شما و وزارت ارشاد با مراجع تقلید قم به چه ترتیب است؟
ارتباط من با مراجع و علمای قم ارتباط نزدیکی است به ویژه که من خودم را فرزند حوزه می‌دانم و تلاش خود را بر این گذاشته‌ام که ارتباط منظم با قم داشته باشم و هر چند وقت یک بار به قم سفر کنم و با مراجع و علما ملاقات داشته باشم.
   دربرنامه‌های سفرتان به قم تنها ملاقات با مراجع تقلید جا دارد یا برنامه‌های دیگری هم دارید؟
البته دیدار با مراجع بخش مهم برنامه‌های سفر من به قم است اما تنها بخش آن نیست. معمولا در چنین سفرهایی تلاش می‌کنم از مراکز تحقیقاتی و علمی در حوزه هم بازدید داشته باشم و این برنامه‌ها در حال حاضر به صورت مرتب و منظم در حال انجام است.
   بعد از سفر اخیرتان به قم و دیدار با برخی از مراجع تقلید، حرف و حدیث‌هایی منتشر شد. برخی رسانه‌ها مدعی شدند آیت‌الله مکارم شیرازی حاضر به پذیرفتن شما نشدند. اصل ماجرا چه بود؟
بدیهی است که من هر بار که به قم سفر داشته باشم امکان دیدار با همه علما و مراجع برایم میسر نمی‌شود و طبیعتا هر بار که به قم سفر می‌کنم موفق به ملاقات تعدادی از آنها می‌شوم. امروز تعداد مراجع تقلید بزرگ ما در قم به هشت تن رسیده است که در سفر یک روزه‌ای که من به قم داشتم امکان ملاقات با همه آقایان فراهم نبود. به همین دلیل سه تن از مراجع تقلید را در این سفر ملاقات کردم و مابقی را موکول کردم به دور بعدی سفرم به قم. در این میان متاسفانه عده‌ای شروع به شایعه‌سازی در این مورد کردند در حالی که به هیچ عنوان هیچ مشکلی وجود نداشت که برخی این‌گونه دست به شایعه‌سازی زدند. همه مراجع تقلید برای ما معزز و مهم هستند و ما در وزارت ارشاد از وجود همه آنها و تذکران و موعظه‌های‌شان استفاده می‌کنیم و من بارها بر این مساله تاکید کردم.
   برخی می‌گویند بولتن‌هایی را علیه عملکرد شما منتشر می‌کنند و گروهی سعی دارند تا اطلاعات دروغی را به علما منتقل کنند و به نوعی ارتباط شما ومراجع قم را تحت تاثیر قرار دهند. نظر شما در این مورد چیست و برای مقابله با این‌گونه اقدامات چه می‌کنید؟
من بعید می‌دانم علما و مراجع بزرگ ما تحت تاثیر چنین بولتن‌هایی قرار بگیرند و از سوی دیگر ارتباط ما با قم آنقدر منظم و خوب است که قطعا چنین اقداماتی نمی‌تواند تاثیرگذار باشد. به عقیده من همین که ما ارتباط منظم خودمان با قم را حفظ کنیم چنین اقداماتی به خودی خود بی‌تاثیر خواهد بود و نیازی نیست ما در وزارت ارشاد دست به کار یا اقدام خاصی بزنیم.
منبع: اعتماد

بخش نظردهی بسته شده است..