طرح مطالعات ریزگردها به زودی در یزد کلید می‌خورد

no-thumbs

مدیر کارگروه ملی مقابله با گرد و غبار گفت: به زودی طرح جامع ریزگردها در یزد کلید می‌خورد و امیدواریم این طرح به سرعت اجرایی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ضیاءالدین شعاعی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان یزد که با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با اشاره به اینکه در مقابل ریزگردها هر یک از دستگاه‌ها مسئولیتی بر عهده دارند، اظهار داشت: عامل اصلی ریزگردها گسترش بیابان‌ها است و مدیریت بیابان‌زدایی از وظایف جهاد کشاورزی و منابع طبیعی است.

شعاعی ادامه داد: کمیته‌ای راهبردی برای مقابله با ریزگردها تشکیل شده که این کمیته با همکاری ۱۴ دستگاه، طرح‌هایی در زمینه مقابله با ریزگردها تهیه و به مدیران دستگاه‌ها ابلاغ می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان یزد نیز در زمره استان‌های درگیر با ریزگردها شناخته شده است، عنوان کرد: اعتبارات مربوط به ریزگردها اکنون وصول شده و به زودی ابلاغ خواهد شد.

شعاعی با بیان اینکه در زمینه مقابله با ریزگردها نیز به انجام مطالعات و طرح‌های پژوهشی است، اظهار امیدواری کرد: در استان یزد با همکاری دانشگاه یزد و اساتید برجسته این استان بتوانیم موضوع ریزگردها را به شکل ویژه مورد بررسی قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح مطالعات ریزگردها نیز به زودی در استان یزد کلید می‌خورد و امیدواریم هر چه سریع‌تر این طرح در استان یزد اجرایی شود.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..