کمربند سبز ۷۰۰ هکتاری در یزد ایجاد می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) استاندار یزد با اشاره به ایجاد کمربند سبز ۷۰۰ هکتاری در یزد، گفت: ۳۲۵ هکتار پارک شهری در یزد احداث می‌شود.

سیدمحمد میرمحمدی در هفتمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد اظهار داشت: مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی محیط زیست کشور را ابلاغ کرده و این سیاست‌ها می‌تواند نقشه راه اصلی برای مسائل مرتبط با محیط زیست قرار گیرد.

وی افزود: ایجاد نظام یکپارچه ملی محیط زیست و مدیریت هماهنگ و نظام‌مند منابع محیط زیستی کشور برای حفظ و ارتقای منابع زیستی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه تهیه اطلس بوم کشور از جمله ضرورت‌های محیط زیست دانست و گفت: به این وسیله ظرفیت‌های زیست‌محیطی به طور کامل مشخص و مسئولان اجرایی دستگاه‌های مختلف به وظایف خود آگاه می‌شوند.

استاندار یزد گسترش اقتصاد سبز به عنوان یکی از محورهای مهم توسعه اقتصادی، نهادینه‌سازی فرهنگ زیستی و اخلاق زیست محیطی در کشور را مهم دانست و بیان کرد: رویکرد و نگاه رئیس جمهور در دولت یازدهم از جمله مهمترین پشتوانه‌های محیط زیست است.

میرمحمدی برنامه‌ریزی برای احداث ۳۲۵ هکتار پارک شهری، اجرای ۷۰۰ کمربند سبز، ۵۰ هکتار پارک شهری در شهر یزد، برنامه‌ریزی طرح منارید، ایجاد زمینه‌های فضای گسترش مشارکت زیست محیطی و ارتقای حفظ محیط زیست و ساماندهی کوره‌های آجرپزی در استان یزد را از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه عنوان کرد.

وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی اعتبارات سازمان محیط زیست استان یزد، گفت: تهیه طرح مطالعاتی گونه‌های در حال انقراض، تبیین استانداردهای زیست محیطی برای واحدهای مختلف صنعتی و ارائه راهکارهای فنی مهندسی زیست محیطی به منظور بهره‌برداری صحیح از معادن استان یزد را از جمله برنامه‌های در دستور کار دولت در یزد دانست.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..