بنیه علمی ضعیف برای کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی یزد

no-thumbs

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: اگر بخواهیم برای کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی اقدام کنیم، خواهیم دید که بنیه علمی بسیار ضعیفی در این زمینه داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سیدمحمدرضا سیدحسینی، در جلسه مسئولان استان یزد با رئیس سازمان محیط‌زیست با اشاره به اینکه در استان یزد به یک پارادوکس رسیدیم اظهار داشت: ما از یک سو با گسترش صنعت و آلاینده‌ها مواجه و از سوی دیگر از نظر بنیه علمی و تحقیقاتی بسیار ضعیف هستیم.

وی عنوان کرد: در زمینه کاهش آلاینده‌ها حتی اگر خود بخش خصوصی نیز بخواهد موانع را برطرف کرده و صنعتی سالم داشته باشد، بنیه علمی برای برطرف کردن این آلاینده‌ها بسیار ضعیف است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد تصریح کرد: اگر بخواهیم با آلاینده‌های زیست‌محیطی مقابله کنیم، در بسیاری از موارد در نهایت به سمت تعطیلی واحدها سوق داده می‌شویم زیرا دانشی برای کاهش این آلودگی‌ها به روش علمی نیست.

سیدحسینی تاکید کرد: در دوران پساتحریم نخستین چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد، ارتقا سطح علمی در زمینه کاهش آلاینده‌ها است زیرا این دانش تاکنون از ما دریغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که در کشورهای اروپایی صنایع بسیاری مشغول به فعالیت هستند، هیچ یک از آلودگی‌های زیست‌محیطی اطراف ما در آنجا دیده نمی‌شود و این به علت علمی است که برای تجهیز کارخانه‌های خود و تبدیل آنها به صنایع سبز و بدون آلایندگی دارند.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..