ادعای عجیب نماینده بافق و مهریز:

احداث جاده گزوئیه محیط‌زیست را متضرر نمی‌کند

در حالیکه با تردد برخی وسایل نقلیه در جاده گزوئیه برخی ازمواردمحیط زیستی ،من جمله زیستگاه یوز پلنگ در این منطقه به خطر افتاده است نماینده بافق مدعی شده است که احداث جاده گزوئیه محیط‌زیست را متضرر نمی‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  نماینده مردم پنج شهرستان استان یزد با اشاره به وضعیت جاده گزوئیه در شهرستان بافق که سال‌هاست مردم را در انتظار نگاه داشته است، گفت: محیط‌زیست مطمئن باشد اگر این جاده را احداث کند، متضرر نخواهد شد.

حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده  در جلسه مسئولان استان یزد با رئیس سازمان محیط‌زیست با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: یکی از معضلات در شهرستان‌های مهریز، خاتم و … گاوداری‌ها هستند که آلودگی‌های آنها زندگی مردم را مختل کرده است.

وی با اشاره به اینکه مجتمع دامداری‌ها باید وضعیت دامداران را مشخص کرده و واحدها را منتقل کند، افزود: مردم از بوی بد دامداری‌ها و حشراتی که به خاطر فضولات دام‌ها در منطقه پراکنده‌اند، آسایش ندارند.

زارع‌زاده یکی دیگر از نیازهای شهرستان مهریز به عنوان یکی از شهرهای حوزه انتخابیه خود را انتقال پاسگاه شهید مدنی دانست و بیان کرد: اگر جانمایی انجام شده مورد موافقت قرار گیرد، پاسگاه جدید بهترین مکان هم برای محافظت راه‌ها و هم محافظت محیط‌زیست خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس همچنین با اشاره به وضعیت جاده گزوئیه که تاکنون چند بار اجازه ساخت گرفته و متوقف شده است، عنوان کرد: محیط‌زیست مطمئن باشد اگر این جاده احداث شود، ضرر نمی‌کند زیرا خود مردم برای حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری مشارکت خواهند کرد و حتی تجربه نشان داده که تکثیر نیز انجام می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به مشکل ایجاد شده برای پرورش ماهی تیلاپیا در شهرستان بافق استان یزد اظهار امیدواری کرد: با توجه به اینکه یزد به هیچ آب آزادی راه ندارد، مشکل ماهی تیلاپیا حل شود.

به گزارش فارس،زارع‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هوبره، نماد شهرستان مظلوم خاتم است، خاطرنشان کرد: در عجبم که چرا از این نماد در شهرستان دیگری رونمایی می‌شود و مسئولان محیط‌زیست نیز هیچ دفاعی از خاتم به عنوان مرکز پرورش و زیست هوبره نمی‌کنند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..