افزایش بیش از ۳ درصدی اهداء خون در یزد

no-thumbs

اهداء خون در استان یزد امسال سه و نه دهم درصد افزایش داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ،رئیس سازمان انتقال خون استان یزد طی نشستی گفت:در هشت ماهه امسال سی و چهار هزاروصدونود وشش نفر جهت اهداءخون به سازمان انتقال خون یزد مراجعه کردند که از این تعداد بیست و هفت هزاروچهارصدوپنجاه و پنج نفر موفق به اهدا خون شدند که نودوشش ونیم درصد این افراد مردوسه ونیم درصد زن هستند.
تقوایی با اشاره با اینکه اهدا خون در مدت مشابه سال گذشته بیست وشش هزار وچهارصدوهفت واحد بوده افزود:امسال اهدا خون سه ونه دهم درصد افزایش را نشان می دهد و استان یزد جزء سه استان برتر در این زمینه است.
وی به پیشتاز بودن یزدیها در اهداء مستمر خون نیز اشاره کرد وگفت : پنجاه و هفت درصد این افراد اهدا کننده مستمر (حداقل سالی دوبار خون اهدا می کنند.) هستند در حالیکه آمار اهدا کنندگان مستمر در کشور پنجاه یک درصد است.
رئیس سازمان انتقال خون استان یزد میانگین اهدا خون در کشور را بیست هفت در هزار و میانگین اهدا خون در استان یزد را سی و دو در هزار عنوان کرد و گفت:امسال دو هزاروششصدو سی وسه واحد خون و فرآورده های خونی استان یزدبه استانهایی که اعلام نیاز کرده بودند ارسال شد.
تقوایی اطلاع رسانی ، برگزاری کلاسهای توجیهی آموزشی برای دانش آموزان ، دانشجویان و دستگاههای دولتی ، مشارکت عمومی کارکنان دستگاههای دولتی در امر اهدا خون ، پایین بودن میزان آلودگی خون و سالم بودن خون یزدیها و احساس مسئولیت مردم استان یزدرا دلیل افزایش مشارکت مردم یزد درامراهدا خون اعلام کرد.

تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..