تاخیر 28 هزار و 420 دقیقه‌ای پروازها در 3 ماه دوم امسال:

افزایش تاخیر پروازهای داخلی در استان یزد

تاخیر پروازهای داخلی فرودگاه شهید صدوقی یزد در نیمه نخست امسال 2‌درصد افزایش یافته اما تاخیر پروازهای خارجی به دلیل کاهش این پروازها، 5‌درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  به نقل از همشهری تقویت ناوگان هوایی کشور با توجه به زمین‌گیر شدن هواپیماها در اثر تحریم‌های سال‌های گذشته، امری اجتناب‌ناپذیر است، چرا که بسیاری از مسافران ناوگان هوایی از تاخیرهای طولانی‌مدت و حتی برقرار شدن پروازها به تنگ آمده‌اند. تعداد هواپیماهای فعال کشور نسبت به گذشته کاهش یافته و این نشانه ناتوانی کشور در واردات ناوگان جدید و تامین نیاز مسافران ایرانی است. در حالی که شهروندان در انتظار تاثیر برجام بر واردات هواپیما برای تقویت ناوگان هوایی کشور و استان هستند، اما ظاهرا هنوز از خرید هواپیما برای جبران کاستی‌هایی که درزمان تحریم به این ناوگان تحمیل شد، خبری نیست.

تسریع در تقویت ناوگان هوایی کشور
یکی از شهروندان یزدی با بیان این‌که دولت باید برای واردات هواپیما، تلاش‌های مضاعفی به کار ببندد، ادامه می‌دهد: مردم دیگر از تکرار تاخیر پروازها و لغو شدن آنها به دلیل کمبود هواپیما در کشور خسته‌ شده‌اند.
«میراب بهبودی» می‌افزاید: برخی از مسافران برای سفر با هواپیما نه تنها هزینه بیشتری پرداخت می‌کنند حتی زمان بیشتری نسبت به سایر وسایل حمل و نقل عمومی‌از جمله قطار نیز صرف می‌کنند چرا که تاخیرها از مرز چند ساعت هم گذشته است. وی با بیان این‌که هواپیماهایی که در فرودگاه شهید صدوقی یزد وارد می‌شوند، همواره با توقف به مقصد یزد می‌رسند، می‌گوید: از این رو بیشتر پروازهای یزد به سایر مقاصد هم به دلیل تاخیرهای قبلی، با تاخیر انجام می‌شود. این شهروند ادامه می‌دهد: شرکت‌های هواپیمایی نیز هیچ مسئولیتی در قبال این تاخیرها قبول نمی‌کنند و حتی بعد از اعلام تاخیر در اعلام زمان پرواز به مسافران کوتاهی می‌کنند. وی می‌گوید: برای سفر هوایی به مقصد تهران از تاخیر ۲‌ساعته پرواز مطلع شدم و به فرودگاه شهید صدوقی مراجعه نکردم اما یک ساعت بعد در تماس با مرکز اطلاعات فرودگاه متوجه شدم که پرواز زودتر از زمان تاخیر اعلام شده، انجام می‌شود بدون این‌که هیچ اطلاع‌رسانی از تغییر ساعت پرواز به مسافران انجام شده باشد.
یکی دیگر از شهروندان یزدی هم از مسئولان فرودگاه شهید صدوقی یزد می‌خواهد که از نشست و برخاست هواپیماهایی که اشکال و نقص فنی دارند و همواره با تاخیر همراه هستند، در فرودگاه شهید صدوقی یزد جلوگیری کنند.
«میترا رضوی» با بیان این‌که بیشتر پروازهای استان با هواپیماهای فرسوده و دارای نقص فنی انجام می‌شود، ادامه می‌دهد: همین مشکلات باعث شده که بیشتر پروازهای فرودگاه شهید صدوقی با تاخیر انجام شود در حالی که مردم انتظار دارند در برابر هزینه‌ای که برای خرید بلیت پرداخت می‌کنند، خدمات مناسبی از فرودگاه دریافت کنند.
وی بر ضرورت الزام شرکت‌های هواپیمایی به اطلاع‌رسانی مناسب و پاسخگویی به مسافران در زمان تاخیر پروازها تاکید می‌کند و می‌افزاید: فرودگاه شهید صدوقی یزد باید با تعامل با سایر فرودگاه‌های کشور به ویژه تهران، پروازهای مقصد استان را با حداقل تاخیر انجام دهند.

تاخیر ۲۸ هزار و ۴۲۰ دقیقه‌ای پروازها در ۳ ماه دوم امسال
مدیر کل فرودگاه شهید صدوقی یزد با بیان این‌که در ۷ ماهه امسال ۲۸۳۰ پرواز مسافری در فرودگاه شهید صدوقی یزد نشست و برخاست کرده است، می‌گوید: تاخیر پروازهای استان در ۳ ماه دوم سال نسبت به ۳‌ماه اول در بخش پروازهای داخلی ۲ درصد افزایش یافته است. «سعدالله وطن‌خواه» با بیان این‌که پروازهای دارای تاخیر پروازهایی است که با تاخیر بیش از نیم ساعت انجام می‌شود، می‌افزاید: میزان تاخیر پروازهای استان در ۳ماه اول امسال ۳۳ هزار و ۷۵۶ دقیقه و در ۳‌ماه دوم امسال نیز ۲۸ هزار و ۴۲۰ دقیقه بوده است.
وی با اشاره به جابه‌جایی ۳۱۶ هزار و ۸۳۴ مسافر در ۷ ماهه امسال با ناوگان هوایی استان، اظهار می‌کند: این آمار با ۲ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه است که ناشی از توقف پروازهای حج است. این مسئول می‌گوید: تعداد پروازهای با تاخیر استان در ۳‌ماه اول سال ۶۱۰ پرواز و در ۳‌ماه دوم امسال نیز ۵۹۴ پرواز بوده است.
وطن‌خواه بیان می‌کند: البته در ۳‌ماه دوم سال جاری تاخیر پروازهای خارجی با کاهش ۵ درصدی همراه بوده که ناشی از کاهش پروازهای خارجی استان برای اعزام زائران به حج است.
مدیر کل فرودگاه شهید صدوقی یزد با بیان این‌که به طور متوسط در هر هفته ۱۲۰ پرواز در فرودگاه شهید صدوقی یزد نشست و برخاست می‌کند، ادامه می‌دهد: مقاصد سفرهای هوایی استان شهرهای تهران، مشهد، بندرعباس، اهواز و کیش است.
وی با بیان این‌که ۷۰ درصد پروازهای استان به مقصد تهران انجام می‌شود، عمده دلیل تاخیر پروازهای استان را ناشی از تاخیر از مبدا قبل می‌داند.

راه‌اندازی مسیر پروازی به مقصد زاهدان
«سعدالله وطن‌خواه» مدیر کل فرودگاه شهید صدوقی یزد از راه‌اندازی مسیرهای جدید پروازی به مقصد زاهدان خبر می‌دهد و می‌افزاید: قرار بود این مسیر پروازی از آذرماه برقرار شود که به دلیل زمین‌گیر شدن هواپیماها میسر نشد.

بخش نظردهی بسته شده است..